København: Hvad med en "print together" ?

jfdupuis

Member
Format
Medium Format
Er der nogen interesseret at møde i en mørkekammer for at lave nogle print alle sammen ? Jeg synes at det skal være sjovt at se, hvordan andre arbejde. Det kunne være en god mulighed til at lære nye trick. På DTU, har vi fire forstørrelsesapparat (135,120 og 4x5) i vores mørkekammer. Jeg kunne organisere mødet i vores mørkekammer, hvis du vil gerne.

mvh,

Jeff

Format
Multi Format
Det er da en god ide`Jeg arbejder dog best i mit mørkekammer og med min Durst DA 900 med Ilford
muligrade system 500H.
Måske ville det være godt hvis de tilmeldte først havde fremstillet en f.eks. 20x25 forstørelse af det
samme negativ som gik på omgang, så ville der være noget konkret at diskutere og tage udgnang fra.
Men jeg er med på ideen.
Hilsen Flemming

OP
OP

jfdupuis

Member
Format
Medium Format
Selvfølgelig er alle mere produktive i deres eget mørkekammer. Det skal være imidlertid en lejlighed til at møde og bytte konkrete råd. Det er også en god ide at tage nogle forstørrelse af svære negativ med, så vi kan snakke lidt om det før vi prøver at forstørrelse ingen.
Hilsen, Jeff

lhaumann

Member
Format
Multi Format
Sort(/hvid) arbejde på DTU??

Hej Jeff,
Spændende, at I har mørkekammer i brug på DTU - er der mangeartet brug af det, eller skal det støves af hver gang?
Er gerne med på at lære af, hvordan andre griber mørkekammer udfoldelsen an og blive inspireret deraf.
Lars (fra Analog foto Gruppe, København)

Kvistgaard

Member
Format
Multi Format
Jeg er klart interesseret - dette er noget, jeg savner!

OP
OP

jfdupuis

Member
Format
Medium Format
er der mangeartet brug af det, eller skal det støves af hver gang?
Jeg er for det mest alene at brug DTUs mørkekammer, fordi de fleste af medlem af fotocluben laver digitale fotographi. Det er et stort mørkekammer fra en anden tid. Der er mange udstur, der ikke længere anvendes, f.ek papir processor.

Jeff

OP
OP

jfdupuis

Member
Format
Medium Format
Så, hvornor skal det være ? Der er mulighed til at gøre det om weekenden eller i løbet af ugen om aftenen. Hvad med dig ?

Jeff

Kvistgaard

Member
Format
Multi Format
Weekend. Jeg foreslår en gang i marts (hvilket naturligvis ikke skal forhindre alle andre i at mødes på hverdage også).

Cookies are required to use this site. You must accept them to continue using the site. Learn more…