Hvor køber jeg et Bronica ETRSi ?

Plot Foiled

H
Plot Foiled

• 1
  • 0
  • 17
FedEx Bread

H
FedEx Bread

• 1
  • 0
  • 19
Unusual House Design

D
Unusual House Design

• 4
  • 2
  • 65
Leaves.jpg

A
Leaves.jpg

• 3
  • 0
  • 73
Walking Away

Walking Away

• 2
  • 0
  • 116

Forum statistics

Threads
197,963
Members
99,515
Latest member
Omeroor
Recent bookmarks
0

Necator

Member
Format
Multi Format
Jeg er ved at spare sammen til ovenstående kamera, og regner med at købe det hos enten KEH i USA eller ffordes i UK. Prisen, hvis told og moms medregnes, er stort set den samme. Hvor køber I jeres mellemformat-grej, og er der alternativer i DK, som prismæssigt kan matche ovenstående forhandlere?

Henrik

Format
Multi Format
Hvis det ikke abselut sakl være nyt så er der mange gode tilbud på den blå avis´s netudgave. Jeg har selv gjort det
flere gange "leger" med det et år eller3 sælger det og køber et andet.
Hilsen Flemming

Kvistgaard

Member
Format
Multi Format
enten privat eller i udlandet. Prøv leicashop.com i Schweiz - de har så vidt jeg husker en ret god rating her på sitet, og deres priser virker rimelig fornuftige.

OP
OP
Necator

Necator

Member
Format
Multi Format
Så har jeg fået købt mig et Bronica ETRS. Jeg overvejede længe at købe det hos KEH, men valget faldt i sidste ende på Ffordes, da de prismæssigt matchede KEH, når told, moms og fragt blev regnet med. Jeg købte et kit bestående af hus, 75mm PE, 120 bagstykke og waist level finder. Derudover købte jeg en AEII prismesøger, et speedgrip, en modlysblænde og et ekstra filmbagstykke.

Kameraet virker meget solidt, og er bestemt noget andet end de 35mm slr jeg tidligere har brugt. Det er også en del tungere end jeg er vant til, så i starten bliver håndholdte skud nok en udfordring. Jeg har skudt en testrulle i weekenden, ikke stor fotokunst, men kameraet virker, lysmåleren i AEII søgeren ser ud til at være ok, og objektivet er meget rent (ikke skyggen af støv). Jeg forsøgte også at bruge det til lidt "reportagefoto" i forbindelse med et havetræf, men her var det ikke rigtig i sit es, eller også skal jeg bare lære det bedre at kende.

Hvad skyder I med jeres mellemformat-kameraer?

Kvistgaard

Member
Format
Multi Format
stort tillykke Henrik - det er fedt at rykke fra frimærke-negativer op i sofabordsstørrelse:smile:

jeg har selv et hasselblad fra yngre jernalder - bruger det næsten kun på stativ, da jeg synes, det er bøvet at håndholde. Så: "formelle" portrætter, landskab etc. Jeg ved dog, at for eksempel Thomas Bertilsson her på sitet har stor succes med håndholdt MF, så det kan lade sig gøre. Prøv at checke hans profil.

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom