Hei!

Field #6

D
Field #6

• 1
  • 0
  • 20
Hosta

A
Hosta

• 5
  • 1
  • 34
Water Orchids

A
Water Orchids

• 2
  • 0
  • 25
Life Ring

A
Life Ring

• 1
  • 0
  • 26
Fisherman's Rest

A
Fisherman's Rest

• 8
  • 2
  • 61

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
197,900
Members
99,500
Latest member
Neilmark
Recent bookmarks
1

tove

Member
Format
35mm
Etter fire år som passiv kikker på apug, veldig passiv de to siste årene, og det forklarer hvorfor jeg først nå har oppdaget at det fins et eget skandinavisk apug-forum, kjempebra for de av oss som synes det er vanskelig å poste på engelsk. Jeg regner med at jeg er på trygg grunn her, når jeg nå våger jeg meg ut av skapet og forteller at jeg enda ikke har kjøpt digitalkamera! Er jeg alene i verden?

Ole

Moderator
Moderator
Format
Large Format
Velkommen skal du være!

Denne "underavdelingen" er ganske ny - det vil si at det har eksistert som "Regional Forum" ganske lenge, men det er først i den senere tid at det har begynt å ta av. Da vi fikk en "SkandinAPUG"-gruppe, ble det virkelig liv her. :wink:

Inntil videre er det jeg som er moderator her. Så langt har vi (som vanlig) vist oss som høflige omtenksomme mennesker, så det har ikke vært noe behov for å utvide.

Forøvrig kan jeg tilstå at jeg har tre digitalkameraer. På den annen side har jeg mer enn fjorten ikke-digitale, så jeg har så langt beholdt mitt medlemskap. :D

morkolv

Member
Format
Multi Format
...... forteller at jeg enda ikke har kjøpt digitalkamera! Er jeg alene i verden?

Tja, nesten! men det synes jeg du skal være stolt av! :D
For meg så fungerer de (flere av både A og D) utmerket i samspill! Hvert til sitt bruk.

Velkommen fra Kongsberg!!:smile:

Tom A

Member
Format
Multi Format
................og forteller at jeg enda ikke har kjøpt digitalkamera! Er jeg alene i verden?

Nej da! Jeg fik mit første digital "kamera" sidste jul, da jeg fik en ny mobiltelefon! :D

Velkommen til!

Tom

Johs

Member
Format
Large Format
Hei Tove
Velkommen i det Skandinaviske filmbaserte forumet vårt. Vi er mange samlet og avstandene er jo veldig store. Danskene for eks. tror at å reise til våre treff i sydnorge, er som å reise til Nordpolen. Forumet vokser og vokser og det er vel ikke uten grund. Fotobladene er jo blitt heldigitale til tross for at det filmbaserte kan vise til en økende interesse. Nye fabrikker starter jo opp og noen kommer med nye produkter.
Jeg håper at du finner veien ned til Larvik i uke 30, der vil du finne mange mennesker som ikke har kjøpt digitalt utstyr. En rendyrket filmbasert fotoglede vil du oppleve. Hva mer du måtte ha av ønsker for å lokke deg og mange andre til treffet, vet jeg ikke?? Vi kan bare tilby et fellesskap og en filmasert fotoglede. Velkommen til oss på Apugtreffet i uke 30 om det kan friste deg og likesinnede. Du finner en link på siden.
Johannes tlf 0047 98231040

Soeren

Member
Format
Multi Format
Hei Tove
Velkommen i det Skandinaviske filmbaserte forumet vårt. Vi er mange samlet og avstandene er jo veldig store. Danskene for eks. tror at å reise til våre treff i sydnorge, er som å reise til Nordpolen. Johannes tlf 0047 98231040

Eih Johannes det er da ikke noget vi bare tror :smile:
Nåhja velkommen Tove
Mvh

Format
Medium Format
Jeg regner med at jeg er på trygg grunn her, når jeg nå våger jeg meg ut av skapet og forteller at jeg enda ikke har kjøpt digitalkamera! Er jeg alene i verden?
Det er helt trygt å kjøpe digitalkamera, det er nemlig veldig fint å ta bilder av dine kameraer med. Noen flere bruksområder kommer jeg ikke på:smile:

Trond

Subscriber
Format
Multi Format
Velkommen Tove!

Jeg har hatt digitalkamera, og til og med jobbet med et, men nå er jeg fri! Riktig nok er det et kamera på mobiltelefonen min, men det regner jeg ikke med.

Det er mange hyggelige og kunnskapsrike mennesker her, fra hele verden. Og ikke minst utrolig mange bra bilder i galleriet.

Johs

Member
Format
Large Format
er som å reise til Nordpolen

Velkommen Tove!

Til Søren og dere andre i DK. Godt at dere kjenner meg!!
" Erik, jeg spanderer noen akoholfrie øl om det frister. Vi snakket jo om noen fordeler i Norge.

Erik Hartmann

Member
Format
Large Format
Velkommen til TOVE.......
Digitalcamera..... de er meget praktiske.... men der er intet som et 13x18 negativ.....Og alternative processer ... det er vanedannende.....
Og husk der er ikke særligt langt til Danmark, der er meget længere til Norge.....
og så er afstanden fra Kristiania til Nordpolen lige så lang som afstanden fra København til Rom.....

Ole

Moderator
Moderator
Format
Large Format
...
og så er afstanden fra Kristiania til Nordpolen lige så lang som afstanden fra København til Rom.....

Nei, det er avstanden fra Lindesnes til Kirkenes som er like lang som avstanden fra Lindesnes til Napoli. :wink:

Johs

Member
Format
Large Format
Erik, vi trenger Dansk rullepølse med stiv sky til Treffet!! Mange kalde velsmakende alkoholfrie øl står å venter på deg. Du fremhevet jo dem som en fordel i Norge. Hva annet kan vi friste med?
Linov er jo student og har muligens ikke tid, men sender du en mail til meg med ditt telefonnummer, så ringer jeg deg. Velkomne er dere fra Sverige og DK.
Johs

OP
OP

tove

Member
Format
35mm
Takk for hyggelig velkomst, alle sammen

Hittil har jeg kun brukt apug til å kikke på bildegalleriene og blitt ganske så inspirert. Utrolig hvor mange spennende teknikker og prosesser som fins. Film er sannelig et fascinerende medium, selv om jeg ikke driver med annet enn vanlig fremkalling og kopiering.

OP
OP

tove

Member
Format
35mm
.....Forøvrig kan jeg tilstå at jeg har tre digitalkameraer. På den annen side har jeg mer enn fjorten ikke-digitale, så jeg har så langt beholdt mitt medlemskap. :D

Jeg har en liten samling på syv filmbaserte kameraer, men jeg kan love at samlingen skal vokse. Dog er ingen av den størrelsen du samler på.

OP
OP

tove

Member
Format
35mm
....Jeg håper at du finner veien ned til Larvik i uke 30, der vil du finne mange mennesker som ikke har kjøpt digitalt utstyr. En rendyrket filmbasert fotoglede vil du oppleve. Hva mer du måtte ha av ønsker for å lokke deg og mange andre til treffet, vet jeg ikke?? Vi kan bare tilby et fellesskap og en filmasert fotoglede. Velkommen til oss på Apugtreffet i uke 30 om det kan friste deg og likesinnede. Du finner en link på siden.
Johannes tlf 0047 98231040

Det hadde vært både inspirerende og gøy, men i år passer det dessverre ikke. Har fått med meg på foto.no at noen av dere treffes innimellom til storformat-treff og andre slags treff. Satser på at det blir flere anledninger.

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom