Swellastic
Member
Hei der. Jeg har I det siste blitt nysgjerrig på alternative prosesser og har da spesielt blitt interresert i å prøve ut gummitrykking. Jeg har alltid likt piktorialismen, og denne prossessen ser ut til å passe den sjangeren godt med sitt unike utseende. Ingrediensene virker ikke så vanskelige å få tak i heller, men jeg lurer på om det or noen steder i Norge eller i resten av Skandinavia der en kan bestille kaliumdikromat? Er det et kjemikalium som er mulig å få tak i vår lille krok i verden, eller må man ty til selgere i det fjerne utland? Samtidig kan jeg også spørre om hvor man kan få tak i gummi arabikum. Får man det i butikker, eller er det lettere å få på nettet?
Jeg må aldeles beklage om disse spørsmålene virker tåpelige. Jeg er en absolutt nybegynner når det kommer til alternative prosesser, og tenkte det var noen skarpe sinn her på forumet some kunne hjelpe til.
Jeg må aldeles beklage om disse spørsmålene virker tåpelige. Jeg er en absolutt nybegynner når det kommer til alternative prosesser, og tenkte det var noen skarpe sinn her på forumet some kunne hjelpe til.