Derfor tænkte jeg på at vi kunne starte en tråd med gode råd og henvisninger til gode locations. Gerne med en beskrivelse af hvorfor den er god, hvordan man kommer der til og gerne en markering af om det er arkitektur, natur eller anden kategori.
mvh
Mikkel
Fin idé! En af mange lokationer i Kbh, jeg finder virkelig inspirerende (om ikke just livgivende
) er Vestre Kirkegaard på Vigerslev Allé. Gigantisk, med masser af virkelig specielle, gamle gravsteder. Og så er den ikke gennemhærget som Assistens Kirkegård på Nørrebro. Oser af københavnerhistorie!
På natursiden finder jeg, at vandreturen gennem Dyrehaven fra Klampenborg via Raadvad og Bøllemosen til Skodsborg Station plejer at give nogle gode skud - især hvis man er til det 'klassisk-pæne' naturfoto med lidt københavnshistorie smidt ind.
Mit nye hjem - Svendborg - er fantastisk (hvis man er til naturfoto, that is). 10 minutter i bil ud på landet, og de gode motiver står i kø, groft sagt. Regionen har åbnet ca 220 km vandresti, der dækker Sydfyn, Tåsinge og Langeland (
Dead Link Removed). Jeg har ikke selv fulgt nogle af ruterne endnu, men mon ikke der findes gode motiver her også? Man kan indvende,at Sydfyn måske er lidt for postkort-kønt, men det er vel op til den enkelte fotograf at bringe det frem i motivet, hun ønsker!
- ingen af disse lokationer kræver polititilladelse, omend sydfynske lodsejere måske gerne ser, at man pænt beder om lov til at betræde deres enemærker.