Framkallning i Svergie

Amsterdam protest

A
Amsterdam protest

• 0
  • 0
  • 20
Service Entrance

A
Service Entrance

• 2
  • 2
  • 45
Trash and razor wire

A
Trash and razor wire

• 1
  • 0
  • 34
Bicycles chained

Bicycles chained

• 0
  • 0
  • 24
Tubas in the Park

A
Tubas in the Park

• 3
  • 1
  • 30

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
197,860
Members
99,488
Latest member
colpe
Recent bookmarks
0

perkeleellinen

Subscriber
Format
35mm
Hej allihopa!

Förlåt min dålig svensk...

Jag söka efter en bra framkallning (35mm) tjänst i Svergie. Jag vill framkallning och kanske min bilder på cd. Jag bor i Göteborg.

Någon att ni kan rekommendera?

Tack!!

Erik Hartmann

Member
Format
Large Format
Vil du ha det rigtigt godt, må du gøre de selv.... -:smile:
Så kom igang med det samme.....kan gøres i et køkken/badeværelse....
en fremkaldertank, en 'mørkepose', og så lidt kemi.....

OP
OP

perkeleellinen

Subscriber
Format
35mm
Ja, jag stämma med dig, själv klart att hem framkallning är bäst. Men, mitt mörkrum finns i England och jag ska bor i Svergie för åtta månader.

Åtta månader är så kort att jag kan inte bygga ett mörkrum i min liten lägenhet och jag ha ingen scanner här...

Jerevan

Member
Format
Large Format
Fotokompaniet på Kungsgatan 6b kan hjälpa dig med framkallning. De lämnar bort färg till ett lokalt företag men kör svartvit framkallning/kopiering i eget labb. Trevliga killar och bra service. Kolla in www.fotokompaniet.com.

Annars kan man ju köpa framkallningspåsar (kuvert som man lägger filmrullen i och sedan får man tillbaka resultatet på posten) hos www.scandinavianphoto.se.

Format
Multi Format
Du behover inte ha ett morkrum for att framkalla film. En dosa och en 'changing bag' och kemikalier ar allt du behover. Och du kan till och med ladda film i garderoben om det skulle behovas. Du kan torka film i garderoben ockso...

- Thomas

Erik Ehrling

Member
Format
35mm
Jag framkallar alltid hos www.crimson.se när jag inte gör det själv. De har portofria fotopåsar som man kan skicka efter, och kan även scanna upp till 6MP/("20MB TIF") på CD. Kan rekommenderas varmt.

Mvh Erik Ehrling

OP
OP

perkeleellinen

Subscriber
Format
35mm
Jag har en påse från Crimsom här och jag kan beställa "framkallning och Dina bilder på Din FrontWeb sida" ska mina bilder bli 6MP där? Eller måste jag betala mer för stora bilder?

Tycker att jag ska köpa en 'changing bag' och kemikalier/flaskor för svart/vita och betala för bara "scanning"...

Jerevan

Member
Format
Large Format
Vanligtvis brukar scanningen vara 6 mp, och vill du ha större filer kostar det extra. I övrigt tycker jag att du ska köpa en mörkrumspåse (changing bag) och lite kemi för svartvit framkallning. Vill du ha en dosa att framkalla i - hör av dig så får du en om du lovar att använda den. :smile:

OP
OP

perkeleellinen

Subscriber
Format
35mm
mörkrumspåse

Jag måste minnas det där ord!

Jag pratade med killar på Fotokompaniet om svartvit framkallning och jag ska köpa allt nästa månad. De pratade om ett mörkrum som finns i Bergsjön att man kan hyra. Jag har ett nummer jag kan ringa.

bagdad child

Member
Format
Medium Format
Hej, någon som vet hur kvaliteten är på dia- och färgnegativframkallning av 120-film hos RP-fotolab i Göteborg? Utförs Crimsons diaframkallning måhända av RP-fotolab? Jag har läst i annat forum att Crimson skickar filmerna till Göteborg. Vanligtvis läser man att Crimson skickar till Diabolaget med jag får inte ihop det med prisskillnaden då Diabolaget är klart dyrare än Crimson.

Jerevan

Member
Format
Large Format
RP-fotolab har lite speciella öppettider så jag har inte haft möjlighet att lämna in film och kolla kvaliteten. Däremot vet jag att Diabolaget har bra kvalitet, liksom Fotokompaniet på Kungsgatan i Göteborg.

bagdad child

Member
Format
Medium Format
Tack för era snabba svar! Jag har kollat fotokompaniets hemsida och deras färg-och diaframkallning utförs av just diabolaget. Var Crimson framkallar dia är fortfarande en gåta. Det var lite väl mycket kladd på mina senaste E6-filmer från Crimson så det är därför jag spekulerar.

Jerevan är ju ett trevligt nick! Jag tycker mycket om Armenien!

Jerevan

Member
Format
Large Format
Jag vet att Fotokompaniet en gång i tiden anlitade Diabolaget, men inte längre. De lämnar filmen till ett annat, lokalt företag idag.

Ja, det vore kul att en gång se Jerevan (och resten av Armenien). :smile:

Johs

Member
Format
Large Format
Jerevan (och resten av Armenien). Ja, tenk om vi alle kunne vandret rundt der med en 8X10" og ubegrenset tilgang til film. Det er en fototurdrøm det+

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom