Forstørrelsesapparat - Bytte 6x6 med 35mm?

Unusual House Design

D
Unusual House Design

• 3
  • 1
  • 38
Leaves.jpg

A
Leaves.jpg

• 2
  • 0
  • 58
Walking Away

Walking Away

• 2
  • 0
  • 94
Blue Buildings

A
Blue Buildings

• 3
  • 1
  • 56

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
197,949
Members
99,514
Latest member
Emanuel Schi
Recent bookmarks
0

Emil

Member
Format
35mm
Hej. Jeg ved at dette nok hører til i køb- og salgsannoncerne, men det er vist kun relevant for nogen som bor tæt på mig. Jeg har et meget stort forstørrelsesapparat som jeg ikke har plads til mere, og derfor vil jeg høre om der er nogen der vil bytte med en mindre model.

Apparatet er en IFF Duogon/S til 6x6. Den kan også lave 6x9, men det kræver at man tager samlelinsen ud og lægger fx papir ind i stedet. Negativholderen er med anti-newton dobbeltglas, og tager som sagt op til 6x9. Der medfølger et Rodenstock Rodagon 80mm f/5.6 objektiv og dens 105mm f/5.6 storebror + 1 sæt multigradefiltre.

Jeg vil gerne bytte med et lille apparat til 35mm. Jeg har optik og det hele, så ønsker kun apparatet.

Jeg håber der er nogen her på forummet som kan hjælpe mig!

Emil

gandolfi

Member
Format
Large Format Pan
måske kan jeg hjælpe dig...
der er jo ikke SÅ langt fra Århus til Vrå...

vh
emil

niho

Member
Format
Medium Format
Ellers kan jeg også hjælpe, jeg har et Durst M601 til 35mm og kunne godt bruge et der kan tage 6x9. Men jeg bor i Nordsjælland, så det er nok lidt mere besværligt end Vrå hvis det skal være lige nu.
Mvh Niels Høiberg

OP
OP

Emil

Member
Format
35mm
Hej Emil! Det ville virkelig være skønt hvis du kunne aftage mit apparat, men der er jo godt nok et lille stykke at køre. Tør jeg håbe på at du slår vejen forbi Århus en dag?

gandolfi

Member
Format
Large Format Pan
Hej Emil! Det ville virkelig være skønt hvis du kunne aftage mit apparat, men der er jo godt nok et lille stykke at køre. Tør jeg håbe på at du slår vejen forbi Århus en dag?

ja det vil jeg ikke afvise - der er vist en dame der vil af med en del fotoudstyr, så måske skal vi snart derned.

Niels - vi finder ud af noget!

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom