Fenomenal

first-church.jpg

D
first-church.jpg

• 4
  • 2
  • 48
Grape Vines

A
Grape Vines

• sly
  • May 31, 2025
  • 5
  • 1
  • 48
Plot Foiled

H
Plot Foiled

• 2
  • 0
  • 49
FedEx Bread

H
FedEx Bread

• 1
  • 0
  • 38
Unusual House Design

D
Unusual House Design

• 5
  • 2
  • 79

Forum statistics

Threads
197,973
Members
99,520
Latest member
silbersalz
Recent bookmarks
0
Format
Multi Format
Jeg er dybt imponeret over jer Nordmænd og jeres interresse for mærkelige opskrifter af hjemmelavede fremkaldere
med ascorbincyre, kaffeekstrakter og sprit?

OP
OP
Format
Multi Format
Du vet Fleming, vi er nordens kuwaitere - vi har olje og gass og er svinaktig rike!

Derfor er det knapt nok kjemi å få kjøpe her lengre, det er digitalt som gjelder, nordmenn KASTER kamera for film på søppeldyngen....

Så i desperasjon ville vi fremmkalle film med Bitter Dansk, eller Tuborg - om det var mulig! (er det forresten noen som har forsøkt tuborg, hydrolysert med NaOH burde det virke omtrent like godt som vin, te eller pulverkaffe!)

Format
Multi Format
Da jeg var ung havde jeg en god erfaren fotoven han fortalte at han havde fremkaldt film i flodvand fra Rhinen, det skulle være så forrenet at det svarede til Rodinal 1:60.
Han påstod også at morgenurin -især dagen efter en brandert- var brugbart så her er lidt at experimentere med.
Rigtig god fornøgelse.

OP
OP
Format
Multi Format
Jeg har lest samme kommentar mange ganger på engelske forum - ikke noe nytt, og VIN kan brukes som fremkaller, ikke noe nytt det heller.

Men det som er nytt er at dette er en fremkaller som er like bra som det du (fortsatt og kun i kort tid) kan kjøpe i en forretning. Globaliseringen har medført at det Kodak trodde ville redde sølvbasert filmteknologi i 20 - 50 år, nemlig fattige arbeidere i Kina og India, har hoppet rett til digitale kamera, likegyldig om de ikke har strøm eller PC'er, det blir allikevel 1/10 pris og like enkelt å bruke - og man kan slette mislykkede bilder!

Så likegyldig suksesshistorier her fra Holga-filmforum, film og fotokjemi forsvinner, lab'ene legges ned i USA nå, over hele USA.

Tilbake på valen står de som er i stand til å fremkalle selv, på en eller annen måte. Ettersom riktig lagret film overlever i mer enn 25 år, kommer jeg til å ha film - og blande min egen fremkaller inntil jeg blir støv.

At du velger å se det som en vits, står for din egen regning.

Format
Multi Format
Undskyld! Jeg har misforstået jer nordmænd en smule og opfattede de forskellige og kompliserede fremkaldere som ren
experimentering for at opnå specielle og anderledes resultater. Jeg kan kodt se problemet som du fremstiller det og synes
det er rigtig flot at nogen tager problemet op i tide. Måske ligger der et exporteventyr og venter når olien slipper op.

Jeg er bare lidt optemistisk og tror ikke analog foto dør ud, tværtimod. 10.maj 2011 var der 49.836 medlemmer på APUG
i dag 54.360. Det var bestemt ikke min mening at gøre nar det er jo mere seriøst end jeg troede.

Besøg event.:sad:there was a url link here which no longer exists)
og:http://soelvkornet.wordpress.com/
Mange varme fotohilsner til alle jer deroppe Flemming

OP
OP
Format
Multi Format
Analog fotografering hva er det?

Tull og tøys, man har fotografering, en ansamling klassiske teknikker bygget på mekanikk og kjemi.

Også har man noe merkelig, en kunstig digital teknikk, som tilsynelatende gir bilder.....

Som du kanskje forstår er det like lett å gjørte narr av andre, uansett på hvilken side av gjerdet de er.

Selv føler jeg ingen trang til å forklare noe som helst når jeg tar bilder, folk må gjerne holde på med minnekortene sine - jeg er nok ganske overbevist om at det går over!

Spørsmålet er egentlig om dedikerte kamera overlever like lenge som man eventuelt kan finne utdatert film, før mobiltelefonene og brettene tar helt over - skjer det legges produksjonen av "kamera" ned over natten i Kina, India, Korea, Thailand og på Taiwan.....

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom