Durst Optimo CL - considering giving away

Sparrow.jpg

A
Sparrow.jpg

• 0
  • 0
  • 24
Orlovka river valley

A
Orlovka river valley

• 2
  • 0
  • 68
Norfolk coast - 2

A
Norfolk coast - 2

• 3
  • 1
  • 67
In the Vondelpark

A
In the Vondelpark

• 4
  • 2
  • 141
Cascade

A
Cascade

• sly
  • May 22, 2025
  • 6
  • 6
  • 121

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
197,835
Members
99,485
Latest member
zwh166288
Recent bookmarks
0
Format
Medium Format
Jeg tar dette på engelsk da det kan være flere som er interessert.

------
I am situated in Oslo and have take down my Durst Optimo CL, and have replaced it with a DeVere 504. It is in working order. I have all the parts, a complete set on operating manuals including calibration slide and service manuals showing all the bits and pieces etc.

Motor, autofocus, manual focus, densiometer all are in working order. There may be some problems reprogramming it but I have never really tried to hard as I use it manually. It may need resetting or a change of memory battery. Parts are still availble from Jensen in the states if needed.

So if anyone has one and need as a spare they can contact me in, but it will have to be picked up in Oslo. I would not recommend it to anyone who is unfamiliar with the enlarger.

My alternative now is to take out the lenses (I need a good 150mm) and use some of the parts to build a diffusion enlarger out of an old Rajah 4x5 that I also have. The femoboxes will fit nicely inside it with minor modification.

I will keep it for a good week before I start taking it apart.

Hilsen
Jarle Vikshåland

morkolv

Member
Format
Multi Format
PM sent...:rolleyes:

lhaumann

Member
Format
Multi Format
Optimo Cl

Hej Jarle - jer er lige blevet den lykkelige ejer af en Optopia 5x7", som desværre har delvis flækket den lange bladfjeder i søjlen. så vidt jeg kan se af den medfølgende Bedienungsanleitung er det den samme søjle som på Optimo'en: den er 180 cm høj, altså selve søjlen uden bræt/bord. Og selve lyshovedet ser ud til at være det samme, 750 Watt? Da de jo er udgået af produktion, vil jeg være meget intereseret i at kunne flytte dele rundt mellem de to for med årene at have i hvert fald een fuld funktionsdygtig.
Lad os skrive nærmere; i givet fald er jeg selvfølgelig indstillet på en tur til Oslo. Hilsen Lars

OP
OP
Format
Medium Format
Flott, da venter jeg med å gjøre noe mer med den.
Sender deg en melding også så kan vi ta en prat på telefon.
Når det gjelder lyshodet er det på Optimoen et 4x5". Største lysboks er Femoboks 4x5 og der er diffusorflaten nesten like stor som boksen og maks 5.5"x5,5".
Negativholderne Femoneg 4x5" passer nøyaktig under i formatet og hele hodet er et integrert stykke.

Jarle

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom