Disse Topcon kameraene er virkelig lekre saker. Jeg kjøpte tre Topcon kameraer og fem objektiver for kr. 500,- Et av dem er kameraet Erik har fått, og to Super D. De to sistnevnt er ikke helt like, for den den jeg antar er eldst mangler speillås. Objektivene er 25mm 3,5, 35mm 2.8, 50mm 1,8, 100mm 2.8 og 135mm 3.5. 25mm objektivet er i ganske dårlig stand og bærer preg av å ha vært "reparert" av en amatør og 35mm'en har olje på blenderlamellene. Bortsett fra det ser alt ut til å være i ganske god bruksstand.
Trond
Hmmmm...
Jeg er ingen kamerafrik og vet ikke hva alt heter.
Men det slo meg når jeg leste denne tråden at dette navnet Topcon hadde jeg hørt før.
Og fra en kamerahylle i kjelleren har jeg funnet fram en Topcon SuperDm med en 58mm 1,4 og to RE Auto topcor 28mm 2,8.
Jeg har aldri forsøkt å bruke kameraet, men det bør jeg vel...
Utstyret fikk jeg fra en i nabolaget her. Forsto det slik at han en gang hadde jobbet i bank og at kameraet hadde vært brukt som overvåkningskamera ett eller annet sted?
Men uansett bruk, så har jeg vel ikke bruk for to stk 28 mm. Så er det noen av dere som tregerwhistling et slikt, så la meg høre.
Hvis den 28'n betyr at du får en (eller flere!) 28 til overs, så kunne det jo være en ide å pensjonere og sende hitover..... hos meg ville den gjøre dobbelt tjeneste, jeg har jo en gammel (ser ut til å være skikkelig gammel!) Exakta VX som aldri har fått prøvd en supervidvinkel!
)
En Topcon Dm var drømmen i mange år, men så kom en Canon F1 i veien!
Har brukt en C330 i flere år nå, har flere av dem, med 55mm 65mm og 80mm. Lydløse kameraer, kan brukes håndholdt i mange situasjoner. Men ser nå ut til å måtte vike for en hasselblad.Og i dag ankom et stykk mamyia C220 kamerahus!
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?
We use cookies and similar technologies for the following purposes:
Do you accept cookies and these technologies?