C41 Kemi i Danmark (Nordjylland)

first-church.jpg

D
first-church.jpg

• 4
  • 2
  • 30
Grape Vines

A
Grape Vines

• sly
  • May 31, 2025
  • 3
  • 0
  • 26
Plot Foiled

H
Plot Foiled

• 2
  • 0
  • 34
FedEx Bread

H
FedEx Bread

• 1
  • 0
  • 32
Unusual House Design

D
Unusual House Design

• 5
  • 2
  • 73

Forum statistics

Threads
197,971
Members
99,518
Latest member
amokphoto
Recent bookmarks
0

AnalogDK

Member
Format
35mm
Kære APUGS,

Jeg er helt ny på forumet, så jeg beklager hvis jeg spørger om noget der allerede er blevet besvaret tidligere, men jeg har, uden held, ledt nettet tyndt efter svar på mine forespørgsel.

Jeg har gennem noget tid skudt digital, men har for nylig kastet mig over analog, som jeg er blevet vildt bidt af. Jeg er især fascineret af de kreative muligheder der er i analog, specielt fremkaldelse af egne film. Jeg har derfor besluttet mig for at jeg vil forsøge at fremkalde slide film. Jeg er klar over at det kræver en hvis præcision erfaring etc., men da jeg er overbevist om at man lærer bedst af egne erfaringer, har jeg besluttet mig for at kaste mig ud i det. Min mission består i at fremkalde slide film i C41 kemi, altså cross processing. Jeg har fundet masser af guides til C41 processen osv. og har fundet ud af hvilken kemi jeg skal bruge, men jeg kan simpelthen ikke finde kemien i DK.

Jeg vil derfor høre om der er nogen af jer, der ved hvor man kan købe kemi til C41 processen henne i DK, gerne Nordjylland? Ved i evt. hvor jeg kan købe 1,2 eller 3L kits, pulver eller lign.? Jeg ved at man kan købe kemien online fra udlandet, men jeg vil egentlig, hvis muligt, gerne købe hos en "lokal".

Jeg håber i kan hjælpe mig.

MVH AnalogDK

Necator

Member
Format
Multi Format
Det tror jeg bliver svært at finde lokalt, men mit bedste bud er at fatte telefonbogen, og så ringe rundt til fotohandlere i dit lokalområde. Det kan jo være der er en, som stadig har noget stående, men jeg tror ikke det er hyldevare. Det er nemmere, og med stor sandsynlighed også billigere, at bestille det hos enten photoimpex.de eller macodirect.de. Hvis du ikke har fremkaldt film selv før, vil jeg foreslå at du øver dig med s/h film først, og bliver fortrolig med processen. C41 (og E6) skulle være noget mere besværligt, og med lavere tolerancetærskel mht temperatur, så det vil være en god idé at have de basale rutiner på plads først.

gandolfi

Member
Format
Large Format Pan
well - jeg tror fint du kan bestille det lokalt, men det kan overhovedet ikke betale sig - de bestiller det så i udlandet og lægger en overpris oven i...

Jeg har noget... Jeg bruger det ind i mellem i min undervisning - det er ikke så svært; tolerancen er lidt mindre end ved S/H fremkaldelse, men hvis du er inde på cross processing, så går det fint. Her er du jo ude på at få "forkerte" farver...

http://www.macodirect.de/chemistry-tetenal-c-416_404_535.html

for ca 700kr kan du få til 5 liter, hvilket rækker langt...

Hvis du er interesseret, så kom evt forbi - så kan vi snakke om det.

(Vrå Højskole i nordjylland)

vh
emil

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom