Brune glassflasker til kjemi i Oslo

WPPD25 Self Portrait

A
WPPD25 Self Portrait

• 5
  • 1
  • 40
Wife

A
Wife

• 4
  • 1
  • 82
Dragon IV 10.jpg

A
Dragon IV 10.jpg

• 4
  • 0
  • 82
DRAGON IV 08.jpg

A
DRAGON IV 08.jpg

• 1
  • 0
  • 51

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
197,885
Members
99,495
Latest member
Brenva1A
Recent bookmarks
1

masimix

Member
Format
Medium Format
Hei,

Er det noen som har kjøpt brune glassflasker til kjemi i Oslo, fra 250ml til 1 liter (eller mer)? For eksempler denne typen.

Helst i butikk, ikke på nett.

På forhånd takk!

Marius

Helinophoto

Member
Format
Multi Format
Har vært på utkikk selv, spesielt mht papirkjemi. (blander som regel one-shot direkte med filmkjemi)

Det jeg endte opp med å bruke til papirkjemi, var vindusspyle-dunker (4L). Kjempepraktiske, i og med at de har fargede korker, så jeg valgte ut èn til fremkaller (gul kork) en for stopp (rød kork) og en for fix (hvit kork), fungerer helt fint.
- Fikk de gratis fra oppsamlingskassa på den lokale statoil stasjonen, der hadde de vel en 50-60 tomme dunker. Vasket de godt i svært varmt vann først. 4 Liter dev, stopp og fix har holdt svært lenge hos meg.

Har kikket på Clas Ohlson og Biltema uten å finne noe tilsvarende det du spør om, er selv på utkikk etter noe tilsvarende for Xtol.
Noen har nevnt apotekutsalg el. men jeg har ikke klart å finne ut hva slags utsalg som evt selger til apoteker.
Tviler sterkt på at det finnes direkteutsalg man kan spasere inn å kjøpe slikt.

Last edited by a moderator:

Helinophoto

Member
Format
Multi Format

Soeren

Member
Format
Multi Format
Har i mulighed for at købe ved laboratorieudstyrsforhanldere? vwr osv Der burde det være til at skaffe.
Ved nærmere eftertanke er det nok nærmest at sidestille med netbutikker. Ellers skal man kende en der er laborant, kemiker eller farmaceut, en der arbejder et sted hvor der er laboratorier.
Mvh

OP
OP
masimix

masimix

Member
Format
Medium Format
Takk for tips, jeg skal stikke innom et apotek neste gang jeg ser et, men tviler på at de har det. De selger jo bare hudkremer o.l. Phoenix Trading ser interessant ut, kanskje man kan ta seg en tur dit om man ringer først. Jeg har mye plastkanner jeg bruker, man får de på Jernia (2,5L/5L), det jeg trenger nå er små til filmfremkallere, HC-110, XTol, Tmax + div.

Soeren

Member
Format
Multi Format
I må da have en biks som denne i norge

http://www.frederiksen.eu/da/forside/

Jeg kan bare ikke forestille mig at det bliver mere "butik" end det. Langt de fleste forhandlere af den slags produkter er i dag mere eller mindre net/teleforsalgs baserede.
Mvh

Helinophoto

Member
Format
Multi Format
I må da have en biks som denne i norge

http://www.frederiksen.eu/da/forside/

Jeg kan bare ikke forestille mig at det bliver mere "butik" end det. Langt de fleste forhandlere af den slags produkter er i dag mere eller mindre net/teleforsalgs baserede.
Mvh
Takker =)
Jeg var på utkikk etter et kjemi/fysikk-stativ som de bruker i skolen.
Slike som holder reagensrør fast i et stativ og har en parafinbrenner under. (typ: http://www.frederiksen.eu/da/produkter/dk_3/kemi/vnr/001000/ med klemmer for reagensrør).

Det var omtrent umulig å finne, fant kun et utsalg som KUN solgte store kvanta og KUN til skoler/universiteter! :sad:

Norge er et sært lite land og etter 22. Juli 2011, er kjemikalier og materialer i den forbindelse omtrent synonymt med at man lager bomber i stua, dessverre :/

Det ser ut til at KEM både er billigst og enklest mht disse flaskene, så jeg tror kanskje jeg tar en tur dit selv :D

OMU

Member
Format
Multi Format
Takk for tips, jeg skal stikke innom et apotek neste gang jeg ser et, men tviler på at de har det. De selger jo bare hudkremer o.l. Phoenix Trading ser interessant ut, kanskje man kan ta seg en tur dit om man ringer først. Jeg har mye plastkanner jeg bruker, man får de på Jernia (2,5L/5L), det jeg trenger nå er små til filmfremkallere, HC-110, XTol, Tmax + div.

Hei;
Jeg kjøpte mine på apoteket, Apotek 1. Vi har et lite apotek her hos oss, men de skaffet til dagen etter. Ikke var det dyrt heller.
Kjøpte 1 l, 1/2 l og 250 ml. Men savner noen på et par liter.

komla

Member
Format
Multi Format
Vinflaske med skrukork? Det er forresten ganske praktisk meg klart glass, da kan du se om innholdet er slik det skal være..... Du kan jo bare lagre dem i mørket.

krevad

Member
Format
Multi Format
Jag köper mina kemiflaskor på IKEA, vilket jag antar finns i Oslo. Flaskorna heter Slom som är klara glasflaskor med patentkork och de rymmer något mer än 1 liter. I Sverige kostar de 19 kr/styck. Sedan har jag faktiskt spraymålat dem svarta, men det går ju också att bara förvara dem i ett mörkt utrymme.

morkolv

Member
Format
Multi Format
Jepp apotek har dette. Både små, mellomstore og 1 liters flasker. inkl gift merker :smile:

OP
OP
masimix

masimix

Member
Format
Medium Format
Var innom KEM, de hadde ikke de rette inne. Vel, de som var der hadde glasskork, og det blir ikke helt tett. De hadde noen med skrukork, men bare i 125ml. Det eneste apoteket jeg har vært innom (i Rosenkrantzgate (sidegate til Stortingsgaten)) hadde heller ikke. Jeg sjekker innom andre jeg går forbi.

Takk for alle svar uansett!

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom