Bromoil

Leaves.jpg

A
Leaves.jpg

• 2
  • 0
  • 10
Walking Away

Walking Away

• 1
  • 0
  • 42
Blue Buildings

A
Blue Buildings

• 1
  • 0
  • 27
Hydrangeas from the garden

A
Hydrangeas from the garden

• 2
  • 2
  • 99

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
197,943
Members
99,511
Latest member
DerrickDosSantos
Recent bookmarks
0

kompressor

Member
Format
Medium Format
Er det noen her som driver med Bromoil. Jeg har akkurat startet med dette. Nå tester jeg på Fomabrom V111 Absolutt ingen suksess. Kanskje jeg ikke printer bildene mørke og kontrastsvake nok, men blekket vil ikke feste seg til det glossy papiret. Jeg bruker Subchemicals Hartmann Ecolith S 6815 offset INK.

Send meg gjerne en epost på erik@tmax100.com om dette er noe dere vil dele kunnskaper om.

gandolfi

Member
Format
Large Format Pan

Eirik Berger

Member
Format
4x5 Format
Nei, normalt ikke.
Om du skal bruke vanlig fotopapir til bromoil må du bruke et uten såkalt "supercoating", noe de aller fleste har. Jeg prøvde meg litt på bromoil for 10-12 år siden og det eneste papiret jeg fikk til å fungere var Kentmere Document Art. Det var uten en slik gelatincoating og var greit å bruke. Senere forsøkte jeg å preparer egne papirer med gelatin og Kaliumdikromat, en teknikk beskrevet som oil printing, og jeg fant en god beskrivelse i Randall Webb sin bok "Spirit of salts".

Jerevan

Member
Format
Large Format
Du kan ställa frågor (på engelska) i Bromoilista!-gruppen under "social groups" här på APUG också.

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom