APUG sammenkomst lørdag 12. september.

Machinery

A
Machinery

• 6
  • 3
  • 72
Cafe art.

A
Cafe art.

• 1
  • 7
  • 89
Sheriff

A
Sheriff

• 0
  • 0
  • 68
WWPPD2025-01-scaled.jpg

A
WWPPD2025-01-scaled.jpg

• 3
  • 2
  • 107

Forum statistics

Threads
198,096
Members
99,561
Latest member
jjjovannidarkroom
Recent bookmarks
1

OMU

Member
Format
Multi Format
Hei
Vi er en gjeng analoge som har blitt enige om en sammenkomst.

Vi inviterer alle til APUG treff lørdag 12. september. Vi treffes på Skjærhallen på Hvaler i Østfold.

Møtestedet blir ved Kiwi-butikken på Skjærhallen ved ellevetiden.

Jeg skal sørge for å planlegge en fototur ut i Hvalernaturen. Hvor det blir, må jeg bestemme etter hvordan været blir. Men uansett vil det være i gangavstand fra Skjærhallen.

Likeledes sørger jeg for et sted hvor vi kan være innendørs og prate foto.

Dersom det er noen som vil komme fredag og/eller bli til søndag kan jeg formidle kontakt med aktuelle steder. Jeg har ingen planer for helgen og er gjerne ”vert” gjennom helga.

Det er fint om de som ønsker å delta gir melding om dette slik at jeg vet hvor mange vi blir og hvor stort lokale vi trenger.

Se også denne tråden:
(there was a url link here which no longer exists)

Med hilsen
Odd Magne Ulvund.

BirgerA

Member
Format
Multi Format
Hei

Regner med å komme.

mvh

Birger A.

Øyvind:D

Member
Format
Large Format
Jeg regner med å komme, beklager til Kent - jeg bruker digitalt kamera som "notatblokk", polaroidfilm og lysmåler!
Regner med en overnatting.

Johs

Member
Format
Large Format
Regner med en overnatting fra Lødag til Søndag, forslag på hvor og pris?

tlf. 98231040
Johs

jfdupuis

Member
Format
Medium Format
Jeg kommer med min kone på Fredag aften med en overnatting til Søndag. Vi vil tage vores camping udstyr med.

OP
OP

OMU

Member
Format
Multi Format
Hei til dere alle,
Dette blir jo virkelig en trivelig samling av hyggelige folk! Gleder meg!
Jeg skal ta noen telefoner til uka for å undersøke overnattingsmuligheter og priser.

mvh
Odd Magne

Johs

Member
Format
Large Format
Kan du se etter for røykere også? Trenger overnatting fra fredag til søndag?
Johs

Håper at Slavomir kommer med bilen full av film, papir og kjemi????

OP
OP

OMU

Member
Format
Multi Format
Her hos oss finnes det ikke noen muligheter til å få kjøpt film/papir og jeg bestiller alt jeg bruker på nettet.
Som regel bestiller jeg da de varene jeg har brukt før og som jeg kjenner. Synes det blir for dyrt å f.eks. bestille pakker med forskjellig papir for å teste.
Jeg har derfor ønske om at Slavomir, og gjerne andre, kan ta med seg noen bilder laget på forskjellig papir slik at jeg kan få se på hva som finnes, eller bilder tatt med forskjellig film...

For meg også gleden med analog fotografi at dette er et håndverk som jeg kan arbeide med hendene mine, og hvor jeg kan holde resultatet i hånden. Ikke bare se det på en skjerm.
Så det å kunne se og ta på bilder med forskjellig papir er morsom. :smile:

Håper derfor at jeg kan be Slavomir vise oss litt av hva Foma kan tilby.
Og for meg gjør det heller ikke noe om han har med seg noen varer jeg evt. kan kjøpe når han først er her.

Det var jo aldri meningen at sammenkomsten skulle være en markedsplass,
men håper ikke noen har noe i mot at han har med seg litt av utvalget i bilen?

mvh
Odd Magne

Pete H

Member
Format
Multi Format
Odd Magne, en print exchange (hva heter "print exchange" på norsk?) er en hyggelig måte å se på forskellige papir og man får da flotte bilder. Har du tenkt på å delta? Vi kunne få en skandinavisk print exchange i stand, for å holde kostnader nede.

Om Slavomir har med seg noen varer, vil jeg gjerne prøve Foma film (120 og 5x4). Vi brukte Foma papir på Tim Rudmans lith workshop i London, og det virker kjempebra med lith fremkaller og med gull- og selentoning. :smile:

med hilsen
Pete

Format
Medium Format
Jeg har derfor ønske om at Slavomir, og gjerne andre, kan ta med seg noen bilder laget på forskjellig papir

Jeg håper på å komme og tar gjerne med noen bilder, jeg bruker nå Foma film, kjemikalier, papir og liker resultatet.

Kent

OP
OP

OMU

Member
Format
Multi Format
Overnatting

Hei:
Til dere tre som trenger overnatting. Jeg nå reservert en ferieleilighet som Fredrikstad Energi vanligvis leier ut til sine ansatte.
Leiligheten har stue, kjøkken og tre soverom. Jeg har ikke selv vært der, men dersom dere tar ett soverom hver skal det være plass til dere alle.

Den koster kr. 900,- pr. natt + 450,- for vask.

Regner med at dere evt. greier å dele kostnadene mellom dere på en rettferdig måte. Leiligheten ligger på Sandbakken, ca to km. fra torvet på Skjærhallen.

Håper dere kan gi meg en tilbakemelding på om dere kan tenke dere denne løsningen.

mvh
Odd Magne
483 05 026

Tom A

Member
Format
Multi Format
Hej Odd Magne

Hvilke andre overnatningsmuligheder er der på Hvaler?
Jeg har tænkt mig at være der fra fredag til søndag.

mvh Tom

Johs

Member
Format
Large Format
Det er jo sikkert en soffa i stuen. Det burde gå, ikke sant? Høres det greit ut Tom A? Vi kan vel samles der på fredag kveld?

ps. Tom A, kan du ringe meg på 0047 98231040? Jeg blir også fra Fredag til Søndag i ferieleiligheten. Kan du bokke den Odd Magne?
Johannes

Last edited by a moderator:

Øyvind:D

Member
Format
Large Format
Jeg skal prøve å få til fredag til søndag - noteres i kalenderen. Er jeg heldig, blir Linhof 8x10 ferdig til turen ;-)

Koster Hvalertunnelen en formue med bil? Buss kan blir billig sammenlignet med alle bomavgifter

Bertil

Member
Format
Multi Format
Hej Johs, vore verkligen kul att var med på er träff, men har tyvärr ingen möjlighet att närvara. Är övertygad om att ni kommer att ha en trevlig träff. Lycka till, bästa hälsningar
Bertil (Holmsund, Umeå Sverige)

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom