8x10" kamera

Hydrangeas from the garden

A
Hydrangeas from the garden

• 2
  • 2
  • 73
Field #6

D
Field #6

• 7
  • 1
  • 80
Hosta

A
Hosta

• 16
  • 10
  • 165
Water Orchids

A
Water Orchids

• 5
  • 1
  • 93

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
197,927
Members
99,506
Latest member
advika2127
Recent bookmarks
0

Jerevan

Member
Format
Large Format
Funderar lite då och då på att byta upp mig till en 8x10" kamera, men då får jag nog sälja min (there was a url link here which no longer exists) först. För det är väl ingen som har en billig 8x10" som ligger och samlar damm, väl? :smile:

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Det kommer an på hvad du ser som billigt. Der er flere 8x10 Sinarer til salg i Danmark til fornuftige priser.

OP
OP
Jerevan

Jerevan

Member
Format
Large Format
Ja, jag vet inte - den senaste jag såg i Sverige kostade 12000 SEK, och det var lite mycket, även om det var ett helt Sinar-kit, 4x5-5x7-8x10" med objektiv. Upp till 6000 utan objektiv?

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Prøv at kigge her: Dead Link Removed

Hos Photografica kan du måske bytte dit andet kamera til en fornuftig pris. Husk at de giver garanti på det man køber. Martin er til at forhandle med. Hvis de ikke er interessante, så skal jeg prøve at kigge omkring og se hvad der ellers er på markedet. De har en flot Linhof 8x10 som passede til det stativ jeg havde.

OP
OP
Jerevan

Jerevan

Member
Format
Large Format
Jag kikade på Photographica, men höll på att sätta kaffet i vrångstrupen... Jag får nog vänta till dess att jag vinner på lotto eller så. :D

Falkenberg

Member
Format
8x10 Format
Øhhh, de priser jeg ser er ikke så høje + at de er til at forhandle med. Bare se på den deal som Mads (Loman) fik på Sinar udstyr.

OP
OP
Jerevan

Jerevan

Member
Format
Large Format
Øhhh, de priser jeg ser er ikke så høje + at de er til at forhandle med. Bare se på den deal som Mads (Loman) fik på Sinar udstyr.

Nej, jag tittade igen nu, priserna på Linhof var inte så dyra ändå. Men det är en bit kvar till att jag har råd med dem just nu.

Ole

Moderator
Moderator
Format
Large Format
Ha!

Jeg fant bildene. Det er det første kameraet på denne siden: Dead Link Removed

Siden disse bildene ble tatt har den fått nytt universal-linsebrett med iris.

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom