42 mm componon på Durst??

Sparrow.jpg

A
Sparrow.jpg

• 0
  • 0
  • 31
Orlovka river valley

A
Orlovka river valley

• 3
  • 0
  • 79
Norfolk coast - 2

A
Norfolk coast - 2

• 5
  • 1
  • 76
In the Vondelpark

A
In the Vondelpark

• 4
  • 2
  • 151
Cascade

A
Cascade

• sly
  • May 22, 2025
  • 9
  • 6
  • 128

Recent Classifieds

Forum statistics

Threads
197,839
Members
99,485
Latest member
zwh166288
Recent bookmarks
0

Mr.Nikon

Member
Format
4x5 Format
Hej alle

Er der mon nogen af jer der ved hvordan man monterer en optik (Componon 135) med 42mm gevind på et Durst forstørrelsesapparat???
Jeg kan ikke finde en "Lapla" objektivplade med 42mm gevind??
Andre gode ideer??

Hilsen
Per

Ole

Moderator
Moderator
Format
Large Format
Ikke annet enn å få laget en Lapla 42mm.

Har akkurat samme problemet selv, så gi meg beskjed om du finner noen som kan lage en slik en for en billig penge. :smile:

OP
OP

Mr.Nikon

Member
Format
4x5 Format
Nu har jeg været noget omkring på nettet for at lede, og jeg er kommet frem til at det KLART SMARTESTE er at finde Lapla 42 eller Lapla 50 brugt i en rodekasse et eller andet sted. Ellers kan de stadig købes direkte fra Durst i Italien - hvis man gider at betale 35o,- DKR for sådan en dims :sad:. Det billigeste jeg kunne finde var i USA:

http://www.jensen-optical.us/prola.htm#LAPLA

hvor prisen er 39 US$. Det er vel til at leve med selvom den er uoriginal. Ellers er der vist bare at vente på at der kommer en dims på E-Bay - og håbe på at toldvæsenet ikke gider interessere sig for et lille brev........:tongue:

Hilsen
Per

Ole

Moderator
Moderator
Format
Large Format
det KLART SMARTESTE er at finde Lapla 42 eller Lapla 50 brugt i en rodekasse et eller andet sted
Ja - men rotekasser inneholder aldri noe nyttig. :sad:

Og 350.-danske er omtrent det samme som $39 US, når man tar hensyn til porto, toll, MOMS og så videre. Men jeg ville jo naturligvis være interessert i et felleskjøp...

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom