Group statistics

Members:
165
Discussions:
208
Photos:
3

Latest photos

• Uploaded by
    Thingy
  • Uploaded by
    Thingy
  • Uploaded by
    Thingy

SkandinAPUG

Hvor mange har vi i Norge?

Halvis;543430 said:
The thread name is "how many [users] do we have in Norway". Replies in Norwegian, of course... :wink:

Vi Norgephiles er mange.... :D Jer bor i London men min spiritualisk hjem er hele Skandinavia... Jeg kan godt lide det danske and norske sprog :smile: men Nordmenn (i Oslo, Bergen og Honningsvaag) kan bare forstaa mit dansk :sad: Maaske Vikinger vil erobrer Storbritannien igen og vi vil blive medlemmer af Nordisk Raad..... :wink:

Paa engelsk: Do you realise that more people probably read Nynorsk in the USA & Britain than in Norway? :wink: :D

Francis fra Kongsberg her. Ny bruker idag, men har lest et par tråder her før som ikke-medlem.

Bruker Nikon F5, fremkaller hjemme på badet og skanner negativene med en Coolscan V.

Francis :smile:

Jeg ønsker deg velkommen på vegne av alle. Morten bor jo i samme byen og da er jo ikke veien til Larvik lang ( mørkerommet venter). Håper du får muligheten til å delta på østfoldtreffet.
Johannes

Vidar, holder til i Trondheim, egentlig fra Mo i rana (rundkjøringer og slikt ja) holder på med mye rart det kan pakkes film i , mer fokus på 4x5 det siste året eller så.
Ellers noe Nikon/Leica/XA eller hva annet jeg finner i hylla :smile:

Audun her,

Jeg er opprinnelig romsdaling, men er utvandert til Tigerstaden for godt.
Min Pentax K1000 (den 4. i rekka), produserer fortsatt så fantastisk god kvalitet at begrensningene helst deier seg om at fotografen får rumpa opp av sofaen, kommet seg ut og tatt bilder. Ilford film og framkalling + Plustek filmscanner. Helt ny på forumet. Skal prøve å få lagt ut bilder snart.

Velkommen Audun fra oss alle sammen. Håper du vil trives her på forumet. Larvik sitt mørkerom er ikke langt borte, frister det?
Johannes tlf. 98231040

Okay, registrerte meg for 10 min siden (ble deretter prompte kastet ut og måtte starte på nytt......) på oppfordring av Johs.
Trønder i hjertet av trøndelag, fotograferer nok mest digitalt, men har alltid film i minst ett kamera, samler litt, SLR og ultraminiatyr, Leica og andre målsøkerkamera, gjenoppstått fotograf etter et langt mellomspill med jakt, skyting, familie og annet. Dessverre solgte jeg unna Canon-samlinga fra 80-tallet, så det er ny frisk. Interessert i fargekjemi. Om noen har behov for negativalbum, så har jeg en kilde, gammelt restlager, kasser a 15 album A4 ca 28 stykker igjen, og kasser a 12 album A5 ca 70 stykker igjen, tilgjengelig for kostpris.

Erik

Størker her. Innvandret til Trøndelag for en halv mannsalder siden, registrerte meg for noen måneder tilbake (men er sjelden innom) og er lettere fanatisk Nikon FM/FE-fan

Erik, trønder returnert fra exil til Orkdal, heimbygda til Nils A Eggen..... multiformat? altetende!

PS har blitt til dels voldsomt opptatt av Caffenol i den senere tiden og er interessert i å finne lidelsesfeller. :tongue:

Heisann. Har tumlet rundt her en stund, men ble ikke skikkelig engasjert før Erik begynte med Caffenol misjoneringen sin. Bruker mest 120 film. Holder til i Sande i Vestfold, som da ligger i Vestfold ;j

Fra Oslo, bor i New York (så jeg er strengt talt ikke i Norge, men jeg er norsk). Nettopp fått mitt første speilreflekskamera, et Pentax Spotmatic F. Er helt ny til analog fotografi.

Svelvik i Vestfold her. Har begynt med mellomformat igjen; Yashica Mat 124 TLR, ellers bruker jeg min M6 stortsett.

Kristoffer, Tønsberg. Bruker mye mellomformat, Bronica ETRS, ellers går det i Pentax og Nikon.
Bronica kameraet har behov for rep så hvis noen veit om noen som kan skru på disse så gi gjerne beskjed.

Trond Solem her. Løkken verk er bosted.
Tidligere analog. Ble digital etterhvert, men har fått igjen interessen for analog foto.
Tidligere Pentaxbruker, men har gått over til Nikon på både digitalt og analogt.

I skogen, nærmeste by er Lillehammer.

Parkert digitalkameraet, gjør seg bra på hylla.
Tatt frem igjen en Pentax MZ-S og har kjøpt en Pentax 645 som jeg venter på fra Japan. Aldri hatt noe seriøst mellomformat kamera før, men gleder meg til jeg får den.

Velkommen til denne gruppa Vrimmel. Håper du vil trives i de skandinaviske foruma her på Apug. Siden du bor ved Lillehammer håper jeg på at en kaffekopp kan bli mulig når jeg drar forbi på vei til Skåbu? Mitt tlf.nr. 98231040. Hilsen Johannes

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom