Group statistics

Members:
165
Discussions:
208
Photos:
3

Latest photos

• Uploaded by
    Thingy
  • Uploaded by
    Thingy
  • Uploaded by
    Thingy

SkandinAPUG

8x10" kamera

Funderar lite då och då på att byta upp mig till en 8x10" kamera, men då får jag nog sälja min Argentum 5x7 först. För det är väl ingen som har en billig 8x10" som ligger och samlar damm, väl? :smile:

Ole

Group owner
Jerevan;650782 said:
... För det är väl ingen som har en billig 8x10" som ligger och samlar damm, väl? :smile:

Nei - bare et 18x24cm platekamera. :tongue:

Ole

Group owner
Jerevan;651097 said:
Hjälp... :D Har du någon filmhållare till den?

Eh - ja.

Og den har et iris-linsebrett, til absolutt alle objektiver. :tongue:

Ja, jag vet inte - den senaste jag såg i Sverige kostade 12000 SEK, och det var lite mycket, även om det var ett helt Sinar-kit, 4x5-5x7-8x10" med objektiv. Upp till 6000 utan objektiv?

Jag kikade på Photographica, men höll på att sätta kaffet i vrångstrupen... Jag får nog vänta till dess att jag vinner på lotto eller så. :D

Falkenberg;650979 said:
Øhhh, de priser jeg ser er ikke så høje + at de er til at forhandle med. Bare se på den deal som Mads (Loman) fik på Sinar udstyr.

Nej, jag tittade igen nu, priserna på Linhof var inte så dyra ändå. Men det är en bit kvar till att jag har råd med dem just nu.

Det kommer an på hvad du ser som billigt. Der er flere 8x10 Sinarer til salg i Danmark til fornuftige priser.

Øhhh, de priser jeg ser er ikke så høje + at de er til at forhandle med. Bare se på den deal som Mads (Loman) fik på Sinar udstyr.

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom