Stativ? Har du sett hva de selger nå om dagen som "stativ"?
Det er jaggu verre enn digitale "camera"! Den gorillaen tror jeg ikke holder til 1/125 en gang.
Jo jeg har vel noe gammalt russisk, et bordstativ som er en tro kopi av Leica's sammenleggbare fra 70 år tilbake, det er i allefall solid nok.
Kan bli interessante perspektiv i snøhaugene!
Kamera kommet, bilde tatt, filmen tatt ut - men fant ingen ny film i pakken, så jeg må en tur til sentrum etter ny film før andre runde starter. Og med snø og is er det en tvilsom øvelse på motorsykkel...
Kamera kommet, bilde tatt, filmen tatt ut - men fant ingen ny film i pakken, så jeg må en tur til sentrum etter ny film før andre runde starter. Og med snø og is er det en tvilsom øvelse på motorsykkel...
Slig gårdet når man "hurtig-oppakker". Under opprydning i en haug med gamle kasser fant jeg en Busch Rapid-Aplanat her en dag - den var kjøpt som en del av en større samling, og jeg hadde ikke tatt opptelling...
Filmen fremkalles i morgen, så starter neste runde neste gang jeg er på postkontoret.
Da krysser vi fingrene for bedre vær og tørt føre, så det ikke skjer en katastrofe med kameraet - og for øvrig håper vi at motorsyklisten berger også..... for så vidt!
Intet nytt - fikk den ikke av gårde før jeg reiste i Nordsjøen, og da jeg kom hjem bestemte jeg meg for å vente til etter jul - jeg har jobbet på posten i julekaoset, og har ikke særlig lyst til å sende et kamera gjennom DET!
Samme med fremkallingen, kamera og film ligger trygt i et skap på mørkerommet og venter på at julefreden senker seg.