Group statistics

Members:
165
Discussions:
208
Photos:
3

Latest photos

• Uploaded by
    Thingy
  • Uploaded by
    Thingy
  • Uploaded by
    Thingy

SkandinAPUG

Hvor mange Danskere er vi her på APUG?

Soeren;546632 said:
Hej Morten
Tom har langt henad vejen forklaret meningen og jeg vil bare slå fast at det er bestemt ikke for at udelukke andre nationaliter (trods det uheldige udfald af folketingsvalget :D ) Vi har nok lidt nemmere ved lige at smutte til København, Odense eller Vrå end at tage til Stockholm eller Oslo.
Men meld ind og kom med ideer så skal det nok blive til noget.
Mvh
Søren

Hei Søren,

Mitt første poeng var ikke å ha innvending mot Nasjonale og lokale APUG klubber og treff, men å få deres diskusjon om en (din) mulig hullete belg ut av "Hvor mange Dansker er det på Apug?" tråden. Det tror jeg at "hele" Skandinavia kan ha glede av å lese om og kanskje bidra med innspill til. :smile: For ikke å snakke om hvor mange Dansker jeg trodde det var her..:smile:

Mvh
Morten

Hov Søren! Du har glemt pbpeder, så vi er 13!

Tom

Soeren;557101 said:
Indtil videre
In order of ...........
Gandolfi/ Emil Schildt
Tom A
Erik Hartmann
JLP/ Jan i Oregon
Linow/ Thomas
Loman/ Mads
Nicolai i New York (staten)
Kaj F
Kvistgård/ Søren
Falkenberg/ Mikkel
Blue Lemon/ Claus
Stine
Jan Bruun
og så mig selv. altså 12 her i Dk.
Mvh
Søren

Jan Bruun;556656 said:
Ja Søren, så kom der også en på fra Frederikssund.
Jan

Hva' fa'en.... Jan er du nu også her, velkommen til!
Så fik vi alligevel pirret til din nysgerrighed i lørdags :tongue:

mvh Tom

Hej KajF

Jo flere - jo bedre.
Nu er vi da oppe på 7, der må da være et par stykker mere, jeg har da pm'et med en fra Fyn, og set andre danskere på APUG end de som allerede har meldt sig.

Hilsen Tom

Falkenberg;542164 said:
og jeg er fra Ølsted.
Kan I ikke skrive hvad jeres interesser er. Jeg er herinde for at få inspiration til storformat og alternative processer.

mvh
Mikkel

Jeg er "kun" nået til mellemformat, storformat ligger stadig lidt ude i fremtiden. Bogen om alternative processer er dog købt, den venter kun på, at jeg skal komme videre fra, at rode med lith og almindelig S/H + toning :wink:

Hvis du med inspiration mener motivvalg, så er jeg nok mest over i kategorien "Menneskeskabte objekter i naturen", perfekt motivvalg i DK :D

mvh Tom

Det lyder spændende med kurserne...:smile:
God ide med det nordeuropæiske islæt, ved et kommende APUG-møde i Vrå.

Tom

loman;542658 said:
Ja, det er ærgeligt at det sted i danmark, hvor den "analoge fane" vejrer højest ligger så nordligt, især når man ikke lige bor i nærheden!

Jeg har lige været i Frederikshavn i denne weekend, som Vrå jo ligger i nærheden af, og der er altså kun 4 timer fra Næstved derop!!! Det er da tæt på, især med noget godt musik på bilstereoen :D

mvh Tom

Lige for at bringe denne tråd tilbage til det den startede med. Så er vi, så vidt jeg kan tælle, 10 APUGer i DK + et par stykker rundt om i verdenen.

Hvordan får vi gang i APUG-DK, skal vi kun mødes på nettet? Skal vi lave nogle fælles arrangementer - fototurer? Skal vi mødes og snakke udstyr / teknik / billeder eller bare være "analog-nørdet" :smile:

Personligt kunne jeg godt tænke mig, hvis vi kunne lave nogle fælles arrangementer (udover det fælles Skandinaviske som p.t. er i støbeskeen) evt. nogle lokale en-dags-arrangementer. Hvad siger I til dette?

mvh Tom

gandolfi;544438 said:
ja - men så sku' du da ha' kigget ind.... jeg giver altid en kop kaffe eller lign...:tongue:

Jamen, så kan det være, at jeg gør det næste gang :tongue:
Har trodsalt familie i Jerup, så det sker, at jeg er i området.

mvh Tom

morkolv;546428 said:
....Her er vel det Analoge viktigere enn nasjonalitet? :smile:

JAAA!!! Morkolv, du har fuldkommen ret i at det analoge er vigtigere end nationalitet. Og selvfølgelig skal vi mødes på tværs af landegrænser, for så mange danskere, nordmænd eller svenskere er vi jo heller ikke på APUG, så vi kan danne store nationale klubber......desværre :sad:

At "klub" begrebet er kommet op, er vel mere et ønske om at mødes noget oftere (mere spontant), end store skandinaviske møder giver mulighed for. Jeg vil heller ikke have tid til at deltage i alle skandinaviske møder, især ikke de som bliver planlagt med kort varsel, men jeg vil helt sikkert forsøge at deltage i de møder som er planlagt med en eller to måneders varsel.

Du har ret i afstandene, især fra Sydsverige til Danmark er kortere, end til mange steder midt i Sverige eller Norge. Her støder vi nok ind i danskernes fornemmelse af afstande - personligt ved jeg, at min familie synes at der er enormt, ja nærmest ufatteligt, langt fra Nordjylland til Sydsjælland, selv om at der kun er 350 km. Jeg tror / fornemmer, at mange danskere ubevist, har det på samme måde som min familie :tongue:
Og derfor kan det være svært, lige at køre en smuttur til Sydsverige til et kort møde.

Hvorvidt en "klub" APUG DK kun skal være for dansker (yrk! grimt udtryk) synes jeg er en for snæversynet version af den verden vi lever i. Fordi APUG fungere i et internationalt miljø og det er netop en af APUG's stærkest sider, at APUG samler nationaliteterne omkring en fælles hobby og interesse. Derfor bør formuleringen nærmere være "Hvem bor så tæt på hinanden, at vi kan mødes spontant til et kort møde af nogle timers varighed." Hvorvidt der så kommer svenskere eller nordmænd til Danmark eller danskere til Sverige eller Norge - gør det kun mere spændende og interessant at deltage i :smile:

De "lokale" mere spontane møder vil også være med til at gøre de store skandinaviske møder mere sjove, da flere mennesker på forhånd, vil kende hinanden.

Hilsen Tom

Hej Flemming

Velkommen til! :smile:

Vi havde første møde i "Sammenslutning af danske analog fotografer" i dag, en gruppe som udspringer af blandt andet denne tråd APUG. Du vil helt sikkert høre mere til vores bestræbelser og du er ligesom alle andre analog fotografer velkommen til at deltage.

mvh Tom

flemming sarup;585505 said:
Jeg arbejder kun med s-h analog og ædeltryk og er intereseret i jeres
bestræbelser.
Flemming Sarup i Værløse

Falkenberg;542164 said:
og jeg er fra Ølsted.
Kan I ikke skrive hvad jeres interesser er. Jeg er herinde for at få inspiration til storformat og alternative processer.

mvh
Mikkel

Jeg roder stadig med 24x36 (er åbenbart aldrig rigtigt blevet voksen;-)), og fotograferer natur, portrætter, og ting, jeg lige kommer forbi.

Mht. processer har jeg indtil videre holdt mig til det etablerede (=Ilford, Kodak). Tom A har dog inspireret mig til at kaste mig ud i det lidt mere outrerede - Moersch, Adox, Thorntons 2-badsfremkaldere, den slags. Så: Watch this space - jeg får brug for jeres hjælp!

Jeg er frisk på at mødes, håber Vrå Højskole er en mulighed. Alternativt vil jeg gøre opmærksom på, at Fyn er utroligt centralt placeret i DK:smile:.

/S.

Soeren;542877 said:
Seføli. Jeg tror lige jeg klapper hesten lidt, budgettet er en smule trængt lige nu :smile:
Hmm det er faktisk ikke den første Durst 138 jeg har set til salg. Måske er de ikke så sjældne endda.
Hvor stor er sådan en svend egentlig og hvad vejer den?
Mvh
Søren

Jag har en med ett färghuvud som jag betalade 2000 SEK för. Jag fick såga av cirka 5 cm för att slippa göra hål i taket... Den går att bära, i delar. Och packa i en vanlig bil. Visst tar den upp till 5x7-negativ. Man måste bara se till att ha blandboxar i största storleken med. Objektivplattor kan också vara lite svåra att få tag på i rätt storlek, så det är ju bra om det följer med. Extralampor till versionen med färghuvud är ganska billiga och lätta att få tag på.

mvh/Matti

Hej Nicolai. Det går somend da udemærket. Fuldt forståeligt. (dog en lille sidebemærkning: bror betyder: "brother", det du vil sige er "bor": "live" as in: "I live in...")
Bedste Hilsner
Mads

Det eneste sted jeg kender, der forhandler 8x10 (18x24) i Danmark er fotographica. Nogen vil måske sige at de er lidt dyre (emil!), det synes jeg dog ikke. Du får et års garanti og 60 dages returret på alt brugtudstyr du køber. Det betyder bl.a. at jeg pt. får lavet en ny bælg i england (hos camerabellows) til min toyo 810g, under garanti. Jeg kender ingen andre steder der er villig til at gøre det, med udstyr der er over tyve år gammelt.
Desuden er det den eneste fotoforretning i danmark jeg kender (jeg siger ikke der ikke er flere, jeg kender dem bare ikke), hvor de har mere analogt udstyr end digitalt.
Ja, undskyld i kan nok høre at jeg er fan af den forretning, men sådan er det bare. (Fik også repareret et hasselblad 500 c/m + objektiv (huset er fra 85, planaren fra 77) som jeg købte hos dem, under garanti, da det viste sig at spejlet ikke sad ordentligt, og lukkeren var lidt sløv, det synes jeg altså er genialt!)
Bedste Hilsner
Mads Hartmann

Ja, det er ærgeligt at det sted i danmark, hvor den "analoge fane" vejrer højest ligger så nordligt, især når man ikke lige bor i nærheden!
(jeg vil med det samme gerne undskylde for den højstemte og patetiske omgang med det danske sprog).
Forresten, er der noget mørkekammer i Danmark, der er i besiddelse af et apparat der kan forstørre mine 18x24 negativer?
Emil har du planer om at erhverve et så stort forstørrelsesapparat?
Bedste Hilsner
Mads Hartmann

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom