Group statistics

Members:
165
Discussions:
208
Photos:
3

Latest photos

• Uploaded by
    Thingy
  • Uploaded by
    Thingy
  • Uploaded by
    Thingy

SkandinAPUG

Hvor mange Danskere er vi her på APUG?

morkolv;547805 said:
Hei Søren,

Mitt første poeng var ikke å ha innvending mot Nasjonale og lokale APUG klubber og treff, men å få deres diskusjon om en (din) mulig hullete belg ut av "Hvor mange Dansker er det på Apug?" tråden. Det tror jeg at "hele" Skandinavia kan ha glede av å lese om og kanskje bidra med innspill til. :smile: For ikke å snakke om hvor mange Dansker jeg trodde det var her..:smile:

Mvh
Morten

Du har ret men det var også nærmest en threadjacker :smile:
Mvh
Søren

Ja velkommen til Retrographen
Odense eller København? Det er egentlig lidt ligemeget for mig selv om det er lidt dyrere at komme til Odense herfra :smile:
Mvh

Jamen velkommen Lars. Så er vi 16
Ja det bliver spændende at mødes live på lørdag
Mvh

Er der en der gider tælle efter. Jeg har mistet overblikket men får det til 18, jeg havde glemt L Bräuner, undskyld Lars :rolleyes: Velkommen til Dig og til Flemming.
Mvh

M. P. Nielsen;626373 said:
[Jeg er lige kommet på og jeg bor i Glumsø i Storstrøms Amt. Jeg bruger 4,5x6, 35mm og 6x9(bælgkamera til gamle træspoler (620 vistnok)).
mvh
Morten P. Nielsen]
[/QUOTE]

Jamen så velkommen til dig også, Morten
Vi er et par stykker der bor lidt syd for, i Næstved.
Mvh Søren

Soeren;542820 said:
Det går desværre kun til 6X9cm. I øvrigt en mærkelig måde at skrive negativstørrelser på 1,3X1,8cm; 2,4X3,6cm :smile:

Jag menade bara: holl koll på sajten. Du kan söker i avgränsande län, eller hela sverige, om du är beredd at köra lite längre.

Kolla också på fotosidan.se, som har en classifieds sida. Ingen fyndgruva precis, men rimliga priser i alla fall.

Falkenberg, jag vet inte din personlig situation, men de flesta insitutioner som tillåter studenter att komma i närheten av deras 3D tryckeri ger också kurser i CAD och allmänt formgivning. Problemet är, kurserna brukar vara lite för långa att klämma in mitt i ett examensarbet. Vid Lund, till exempel, har vi den här 7,5 poängare:

http://www.ka.lth.se/kursplaner/arets/mmk126.html

Vissa institutioner har också en "CAD för konstnärer" kurs, som kanske kan hjälpa dig att kommer igång snabbare om du inte vill göra hela rubbet - eller om du inte har tid för det.

In princip, har man någon sorts skiss-kunskap är CAD inte så pass svårt att lära. Men att göra det rätt från början är inte lätt - det blir bättre om du kan hitta en miljö som tillåter dig att prova dig fram.

Falkenberg;542164 said:
og jeg er fra Ølsted.
Kan I ikke skrive hvad jeres interesser er. Jeg er herinde for at få inspiration til storformat og alternative processer.

mvh
Mikkel

min kæreste er nok på vej herind.. (hun er ret sej til det der med at ta' billeder...), men jeg bør nok give hende et medlemsskab..

Jeg er som nogle vil vide lærer på Vrå Højskole. Her er vi helt analoge i hovederne, og jeg har korte kurser på planlægningsbordet, der omhandler nogle af de ting i eftersøger...

til foråret laver jeg to-tre korte kurser med forskelligt indhold.
Bl.a er der nok en stemning for at lave noget med storformat.

og derudover nok osse et kursus, der fordeler sig med dels et temamæssigt indhold (fx portrætfotografi eller landskab/natur) og så et teknisk indhold - ex gamle teknikker (Cyanotypi - VanDyke - Albumen - Bromoil...)

nu må vi se...

(derudover laver jeg nok et par week-ends osse som korte kurser)

jeg lader jeg at vide når ugerne er fixeret :smile:p )

i det sene forår vil jeg gerne lave et APUG møde i en week-end.
men jeg synes helt ærligt, at vi ikke skal lade det være et scandinavisk anliggende, men derimod mere et nordeuropæisk møde...

Der er jo ingen grund til at afholde ex nogle fra Tyskland/England mm fra at komme, hvis de ellers kan/vil (?)

derfor vil jeg nok "offentliggøre" dette APUGmøde i det internationale forum, når den tid kommer...

hvad synes i om det?

Soeren;542818 said:
I følge annoncen kan den tage op til 4X5".
Skulle modellen kunne tage større negativer end det?
Mvh
Søren

Durst 138 skulle kunne ta' 13x18cm negativer.
når man måske kan blive i tvivl, så er det at det tyder på at det er nedgraderet, størrelsesmæssigt, for at montere et multigradehovede på det...:confused:

kun een måde at finde ud af det på..
ring.. (hans tlf nr:59 30 66 06)

Tom A;544425 said:
Jeg har lige været i Frederikshavn i denne weekend, som Vrå jo ligger i nærheden af, og der er altså kun 4 timer fra Næstved derop!!! Det er da tæt på, især med noget godt musik på bilstereoen :D

mvh Tom

ja - men så sku' du da ha' kigget ind.... jeg giver altid en kop kaffe eller lign...:tongue:

Tom A;544441 said:
Jamen, så kan det være, at jeg gør det næste gang :tongue:
Har trodsalt familie i Jerup, så det sker, at jeg er i området.

mvh Tom

du er meget velkommen!

Ang APUG møde - jeg har haft et møde med min forstander, og et møde er sandsynligvis i støbeskeen til næste forsommer. Det er tænkt som et week-end møde med nørderi i lange baner.....

men jeg vil nok offentliggøre dette i det engelske forum, da jeg måske synes det kunne være mere sjovt, at lave et nordeuropæisk APUG møde..

hvis folk kan/vil komme, så er der jo ingen grund til at forholde dem muligheden..(?)

jeg vil ikke lege Pia kjærsgaard i denne sag :wink:

et APUG møde (internationalt) på Vrå er lige på trapperne!
med deltagelse af Per Volquartz.......(som egentlig osse tæller, da han er dansk...)

hold øje..

flemming sarup;585505 said:
Jeg arbejder kun med s-h analog og ædeltryk og er intereseret i jeres
bestræbelser.
Flemming Sarup i Værløse

hej Flemming. Velkommen her! det var på tide at se dig!;:wink:

du burde blive surscriber, så du kan vise nogle af dine fantastiske gummitryk til den undrende offentlighed! det fortjener de og dig....

har du tid i september? se her:

http://www.emilschildt.com/____fotokurser 2008 APUG dansk.htm

det ville glæde mig at se dig!

emil

Klaus Kokholm;626024 said:
Jeg takker for den venlige modtagelse. -Og for advarslen om hvad man kan ryge ud i af "snavs"...

Ja det er lidt uhyggeligt at tænke på hvad man kan ryge ud i... Jeg skal da også indrømme at jeg har været lidt fristet af det dersens Lomo, Holga, Diana og andre "skodkameraer" men kan ikke rigtig se ideen med at bruge mediumformat til at skyde uskarpe billeder, så kan man lige så godt brænde linsen på et engangskamera med en lighter! Og hvis man ikke selv fremkalder er det også en noget billigere proces! Jeg tør ikke tænke på hvad det koster at få fremkaldt mediumformat hos fotohandleren (her i København er det vel Photographica, der jo er voldsomt dyre med det meste)

Jeg har selvfølgelig haft fotolære i skolen som så mange andre, så jeg kan da godt huske lidt af processen. Hvis man kunne ordne det med at fremkalde film uden at ombygge badeværelset ville det jo være lækkert (og både billigere og hurtigere end fotohandleren). En film/diasscanner har jeg alligevel kig på til alle mine gamle negativer.

mvh Klaus

Klaus: først et velkommen til dig.

dernæst: en fremkaldelse er en fremkaldelse er en fremkaldelse...

så det må koste det samme som at fremkalde en 135mm film (dog med færre billeder på)

du kan selvf ødelægge et billigt kamera, men det er nu overhovedet ikke det samme. (don't get me started...:wink:)

og så: jeg holder kurser "hele tiden" på Vrå Højskole.

kom op - så skal vi lære di et eller andet.:wink:

http://www.emilschildt.com/____fotokurser 2008 indhold.htm

det er hyggeligt!

Falkenberg;626323 said:
Emil,

Skulle du ikke snart få flyttet din undervisning herover på sjælland. Der er mange flere kunder og der er mange gode højskoler der godt kunne trænge til en opgradering med din viden.

ja - det er jo lidt træls at Sjælland ligger så langt væk fra alting......:wink:

Klaus Kokholm;626402 said:
Der tager du fejl.
Det er Jylland der er så forbandet langt væk fra alting. man kan jo ikke engang tage S-toget derover!!!! ;D

Men du skal da være velkommen til at komme over og holde nogen endags/weekendkurser her i Hovedstaden!!

mvh Klaus

well....

haugstrup;627987 said:
Jeg frygter for fremkaldelsesomkostningerne når jeg kommer tilbage til Danmark... Med den lave dollarkurs er jeg lidt forkælet hvad det angår.

velkommen Andreas.

wll, mht fremkaldelse af film så er min udgift til fremkalder ca 20øre pr film...

Lær at gøre det selv - det er sjovere/bedre/og meget billigere.

(skal gerne lære dig det, men jeg bor i Vrå - og du "flygter" langt væk..:rolleyes:

guderne må vide hvorfor..:wink:

WoW.. 75 Dansker på APUG tenkte jeg:surprised: Men slik var det ikke...

Jeg tror det var meningen å ha ett FELLES forum og ikke EN tråd pr land :D

Pussige og uforklarlige negativer har vi vel alle.. :wink: Så den tråden kan vi vel alle bidra med gode og mindre gode råd til.

Vennlig Hilsen

Soeren;546077 said:
Ideen med den her tråd var egentlig at lave en "klub" APUG Danmark. Det var tanken at vi kunne mødes et eller andet sted og snakke analog fotografi og hjælpe hinanden samt at få sat ansigter på. Jeg er sikker på at de fleste (N,S, SF og DK) gerne vil deltage i Skandinaviske samlinger men vi er også mange der ikke har tiden og pengene til hele weekender og rejserne.
Du har ret i at foraet under APUG er et skandinavisk forum som vi jo alle kan deltage i.
Mvh Søren

God ide å lage nasjonal klubb og samhørighet. Men husk samtidig at Skandinavia langt i geografisk utstrekkning (spes Sverige og Norge) slik at det i mange tilfeller kan være lettere, ta mindre tid og koster mindre å delta på APUG treff i Danmark enn i midten av Norge eller Sverige. osv. Her er vel det Analoge viktigere enn nasjonalitet? :smile:

Mvh

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom