Tom A;557108 said:Hov Søren! Du har glemt pbpeder, så vi er 13!
Tom
Jan Bruun;556656 said:Ja Søren, så kom der også en på fra Frederikssund.
Jan
JonR;541496 said:Hej - får man inte vara med som svensk??
Bor i Stockholm
Jon
Erik Hartmann;541571 said:JonR
Lav en tråd med opfordrig til svenske APUG'er......
Det følger Ole (af Bergen...gammel Hanse-stad)'s opfordring.....
erik
PS... Og Søren .... det var på Magtehte dem 1. tid.....1400 og der omkring.....
Men jeg kan gå med at Skåne kommer tilbage til DK........( ÅH nej ... nu igen.....)
Falkenberg;542164 said:og jeg er fra Ølsted.
Kan I ikke skrive hvad jeres interesser er. Jeg er herinde for at få inspiration til storformat og alternative processer.
mvh
Mikkel
gandolfi;542634 said:
Struan Gray;542643 said:Är du beredd att köra över bron, kan du också hålla koll på:
http://www.blocket.se/li?q=&ca=23_10_s&th=1&c=22&w=1
Durst 138-or kommer då och då, 4x5 tums modeller av olika slag lite oftare.
Struan Gray;542845 said:Jag menade bara: holl koll på sajten. Du kan söker i avgränsande län, eller hela sverige, om du är beredd at köra lite längre.
Kolla också på fotosidan.se, som har en classifieds sida. Ingen fyndgruva precis, men rimliga priser i alla fall.
gandolfi;542866 said:Durst 138 skulle kunne ta' 13x18cm negativer.
når man måske kan blive i tvivl, så er det at det tyder på at det er nedgraderet, størrelsesmæssigt, for at montere et multigradehovede på det...:confused:
kun een måde at finde ud af det på..
ring.. (hans tlf nr:59 30 66 06)
Falkenberg;543019 said:Er der nogen af jer der er eksperter i 3D CAD arbejde ? Jeg har adgang til en 3D printer og vi kan lave en masse sjove fototing ved fælles hjælp.
Falkenberg;543195 said:Tja, jeg har nu svært ved at se hvorfor det ikke er en relevant forespørgsel. Når jeg bringer det op her, så er det i forlængelse af mine interesser. Jeg er ved at lave et kamera som en eksamensopgave på universitetet. I den forbindelse har jeg søgt information herinde og kan se at flere af de produkter som bruges nemt ville kunne produceres i en 3D printer frem for i f.eks. træ. Det kunne f.eks. være en splitback ramme som kunne printes for omkring 100 kr. i materialer. Det synes jeg er yderst relevant. Mindst lige så relevant som jagten på fremkalderudstyr.
Falkenberg;544580 said:Jeg kunne godt tænke mig hvis vi kunne mødes til nogle korte møder, hvor vi kunne fortælle om det vi går og laver. Måske kigge lidt på teknik og udstyr. Sidst men ikke mindst kigge på billeder. Altså sådan lidt fotoklub agtigt. Det er også altid rart at få sat ansigter på.
loman;544725 said:Søren
Har du gennemset din bælg for huller?
I den korte periode jeg havde et sinar norma, var der huller i alle de bælge jeg havde (tre, 1 13x18 og to 4x5), endda den 13x18 bælg jeg fik som erstatning for den med huller i, var der huller i. Så det ser ud til at dette er normalt med ældre sinar bælge (nok en kombination af at have været brugt meget, for derefter ikke at have været i brug i længere tid).
Det kunne også være lystætningerne rundt om 13x18 bagstykket. På det jeg havde, var de stort set smuldret bort, og det gjorde at jeg fik to fede striber falsk lys på næsten alle mine billeder.
Venlig Hilsen
Mads
loman;544731 said:Hvis det er optikken, er løsningen heldigivis enkel!
Så lad os håbe det er problemet.
Venlig Hilsen
Mads
loman;545053 said:Søren Jeg tænkte nu mere på en modlysblænde!
Du skulle kunne få en "bælgtype" til din norma (så den virker til alle objektiver), for ikke ret mange penge.
Venlig Hilsen
Mads
morkolv;546057 said:WoW.. 75 Dansker på APUG tenkte jegMen slik var det ikke...
Jeg tror det var meningen å ha ett FELLES forum og ikke EN tråd pr land![]()
Pussige og uforklarlige negativer har vi vel alle..Så den tråden kan vi vel alle bidra med gode og mindre gode råd til.
Vennlig Hilsen
Tom A;546965 said:........åbenbart den eneste i DK!
Forøvrigt, velkommen til!![]()
mvh Tom
Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links. To read our full affiliate disclosure statement please click Here. |
PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY: ![]() |