Group statistics

Members:
165
Discussions:
208
Photos:
3

Latest photos

• Uploaded by
    Thingy
  • Uploaded by
    Thingy
  • Uploaded by
    Thingy

SkandinAPUG

Annoncer med kameraer

Jeg ved ikke om det ikke vil passe ind i det tilladte, men jeg tænkte på om der var interesse for at tråd hvor vi kunne poste links til interessante kameraer/objektiver/dimser/osv. der var til salg her i norden. Jeg checker f.eks. jævnligt dba.dk og ser kameraer der kunne have interesse for andre brugere her, men som jeg ikke selv har nogen interesse i.

Det kunne f.eks være et kamera som dette Linhof Technika III, V.5 : http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=53301682

Ole

Group owner
Erik Hartmann;576971 said:
Der er et Gandolfi Tailboard Camera Red Bellows på auktion på Ebay,co.uk .
Prisen lige nu 113 GPD.....

niels-erik

Der er en god grunn til at når Gandolfi introduserte sin nye modell, kalte de den "Precision"...

Jeg har en slik en - en "Universal" og to "Precision". :wink:

Ole

Group owner
Nei nei!

Jeg samler ikke - jeg bare har mange kameraer...

En slik Gandolfi Universal 12x16, ombygget til 4x5" "springback". En Gandolfi "Precision", 5x7", sort. Og en Gandolfi Precision 8x10" som var ubrukt da jeg fikk den. Også en slik en til, i deler - men jeg mangler fortsatt alle metalldelene.

Og en Carbon Infinity 4x5", tre gamle tyske "Reisekamera" i 13x18cm, 18x24cm og 24x30cm. 18x24-en er front-fokus, de andre ekte "tailboard". Og en russisk 30x40cm kopi av et Reisekamera.

Hva mer? Diverse 9x12cm of 6,5x9cm platekameraer, og en liten 4,5x6 også. :smile:

Ole

Group owner
4,5x6cm er da lite nok? Kameraet er mindre enn en sigarettpakke, og langt mindre enn et (d)SLR... :smile:

Ole

Group owner
Jeg mener å huske at Teddan's tasker var spesiallagete for hans kamera? Da blir det enda dyrere...

Jeg var lykkelig da jeg oppdaget at 8x10" Gandolfien min passet perfekt i en Lowepro ryggsekk, som attpå til er den største som går som carry-on på fly. Akkurat plass til kamera, tre esker film, fem objektiver og en sort T-shirt. Og så er jeg blitt ekspert på å få 20 kilo ryggsekk til å se ut som 7. Filmholderne får heller gå i innsjekket bagasje!

Hmm jeg synes nu de virker lidt uhåndterlige. Hvilke muligheder er der i rygsække?
Mvh

Takhöjden ock elförsörjning (obs: 6-7 kW i lamphuvud, vet ej om det är 3-fas eller 1-fas) är de största problemerna. Jämförelsevis är vikten en baggis.

Men en fantastisk fynd om man har plats till den.

der er osse et FEDT kamera til salg et andet sted, men jeg fortæller ikke hvor.

(vil sæl' ha' det)

Falkenberg;644209 said:
Ikke just et kamera, men der er måske andre anvendelsesmuligheder i udstyret.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55437299

masser af anvendelsesmuligheder.
(det ser ud til at der er et par eller tre objektiver på det! og de kan jo bruges til storformat...)

bælgen kan bruges til at bygge sig selv et stort kamera.

men det mest anvendelige er nok den vacuum plade der er på toppen af "dyret"..
en sådan en er uundværlig hvis man vil lave fotopolymergravure (og det vil man jo...:smile:)

Falkenberg;644380 said:
Der kan man bare se og så for 500 kr og noget trnsport.

faktisk er det nok 10 år siden, at 500kr var 500kr for meget!!:D

jeg har fået disse tilbudt så mange gange - helt gratis..

(meen objektiverne er der jo osse..)

BYS;644562 said:
Agfa repomaster var faktisk et godt kamera og der er ikke mange tilbage at få gratis længere, så 500 bob er ikke så meget. Hvis du er heldig kan du finde 1 eller 2 Apo-Ronar L objektiver på sådan en fætter, de kørte med samme objektiver som Klimsch (Rolls Royce inden for repoteknik) og når vi taler om objektiver så er repo objektiver, jo noget helt andet end de flaskebunde man køber til alm. kamerare, bare fandens at man bliver nødt til at bygge et ULF for at bruge dem.

Husk at se efter gummivulsten hvis du overvejer at købe dyret, hvis den er revnet eller føles fedet, så lad den stå

Vil man det??? :confused: Skulle du ikke hellere komme over til mig og prøve The real thing, istedet for at rode med plastik :wink:

:D

Erik Hartmann;577037 said:
Johs...eller andre....På Mortens billeder er der nogle tasker...som sikkert ville passe OK til Mit Plaubel....Hvor kan man få fat i sådanne tasker....

Niels-Erik

Hei Niels-Erik,

det er lightware tasker, kan fåes fra Calumet (og andre). Det ser dyre ut, og enda værre blir det med frakt kostnader pga størrelse. Men kanskje verdt å ta med seg hjem om en er på besøk i USA.

Mvh
Morten

vedr. tasker...

Se på denne..
(PLAUBEL 5X7 PECO UNIVERSAL ALUMINUM 24X7X18 HARD EQUIPMENT CASE for $69.00)
Ellers vil jeg vel anbefale ebay.DE der dukker det nok opp noe rimligere (inkl frakt) etterhvert :smile:

Mvh

Falkenberg;577668 said:
og den er tæt på Danmark. ;-)

Bare en kort kort fergetur ifra Helsingør:D (se kart)

Go get it!!

Og jeg er VELDIG glad jeg IKKE har plass til den der med alt ekstra utstyr... :surprised: Helt sant!!

Morten

Ole;576995 said:
Hva mer? Diverse 9x12cm of 6,5x9cm platekameraer, og en liten 4,5x6 også. :smile:

"...en liten 4,5x6..." - for mig er det da et stort format! Er dette forum overhodet for folk, der ynder negativer mindre end sofaborde? :wink:

Der er et Gandolfi Tailboard Camera Red Bellows på auktion på Ebay,co.uk .
Prisen lige nu 113 GPD.....

niels-erik

Kære Ole ..... nu er jeg ved af få en fornemmelse af at du er kamera-samler ..... Helt galt ?????

Måske viser du samlingen frem, hvis man kommer forbi Bergen..... var der sidste gang i 1950.....

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom