Group statistics

Members:
165
Discussions:
208
Photos:
3

Latest photos

• Uploaded by
    Thingy
  • Uploaded by
    Thingy
  • Uploaded by
    Thingy

SkandinAPUG

Atelier kamera

Sjovt at du skriver det med kassetterne, for det har jeg mailet til dem om. Det var også lige min tanke om der var bare en med. Det er ikek til at se ud fra billedet. Underligt at fronten ikke er fotograferet.

Men det er noget dyrere. Selvom der er 5 filmholdere med. Jeg skal have fat i lauritz.com på mandag og høre nærmere om hvad der virker og ikke virker på kameraet. Om der er objektivplade eller ej. Men hvis det går til en pris omkring vurderingen så skal jeg ikke have det.

Det lyder da fornuftigt og interessant. Jeg tror nu at jeg holder mig til det hos Laurotz.com, hvis der er objektivplade. Alt hvad jeg ellers har af penge skal bruges til det 20x24" kamera jeg skal bygge. Håber at du får fingrene i det på tradera.se

Nu har jeg snakket med Lauritz.com. Kameraet skulle være komplet minus objektiv. Der er objektivplade og bælgen skulle være lystæt. Alle bevægelser skulle fungere. Kameraet er allerede oppe i en pris hvor jeg ikke vil være med mere, men det kan jo være at en af jer andre har lyst i den retning.

Det softfokus objektiv som Gandolfi nævner lyder helt vildt fedt. Kan godt se at det kamera på tradera.se er fornuftigt vurderet.

Hvis det skulle interessere nogen, så gik kameraet til 2200 + salær osv. Håber det kommer til at blive brugt.

Tillykke med dit nye kamera. Det kan være at du vil vise det frem til et DAF møde. Jeg fik også en mail om at det andet kamera er til salg igen.

Her er et konkret forslag til det første arrangement i DAF. Vi er helt klart mange der gerne vil se dit nye kamera og jeg tænkte at det kunne være en oplagt chance til at få startet på noget i DAF sammenhæng.

Så fik de også lagt et billede af fronten på. Ærgeligt at der ikke er et objektiv som dit Kaj. Lækekrt kamera du fik købt. Hvornår skal du til at bruge det ?

Ja, kaj får nok ikke de store problemer med at sælge kameraet igen, hvis det kommer til det. Vi havde jo fornøjelsen af at kigge nærmere på det i lørdags.

Hvorfor vil du ikke af med objektivet hvis du vil sælge kameraet ;-) Jeg kunne godt være interesseret i kameraet også uden objektiv. Jeg er ved at byde på det på lauritz.com. Vil passe godt sammen med Norkaen jeg skal over og hente.

mvh
Mikkel

"Hvis det skulle interessere nogen, så gik kameraet til 2200 + salær osv. Håber det kommer til at blive brugt."

Underligt?? - så vidt jeg kan se er det til salg igen. p.t. med et bud på kr. 375...jeg prøvede med et bud på 350 - det blev accepteret, men hurtigt overbudt

Det fra Tradera skal jeg hente i weekenden....der var kun ét bud (mit) så for kr. 2.800 (+afhentning) - det er vel OK?

Det vil jeg da meget gerne (regner med at hente det i weekenden) - men det vejer ca. 80kg så det er ikke et man bare tager med

Det vil være fint hvis det "kun" vejer 40 kg - men det finder jeg ud af. - og objektivet ser da lidt stort ud....

Hvis jeg på nogen måde kan få plads til det i bilen, tager jeg det meget gerne med i starten af marts (kan sikkert også bruge et kursus) - og håber jeg når at finde nogle film

Emil - lyder godt, hvis jeg ikke får købt nogle inden - var lige inde på siden, men kunne ikke rigtig finde rundt
Erik - Sorry - jeg tager det med retur
Søren - du skal da være velkommen i det Nordsjællandske

Jeg skal da gerne lægge hus til et møde :smile: - og kan sikkert støve lidt kaffe/te/spiseligt/m.m. op

Alternativt kan vi måske bruge Halsnæs fotoklubs lokale - hvad siger du Peder?

Var næste weekend en mulighed? - jeg kan både lørdag og søndag

Jeg har spurgt Peder om vi evt. kan bruge Halsnæs fotoklubs lokale (han er formand), hvis det imod forventning ikke kan lade sig gøre kan vi sagtens være hos mig

Jow det gør jeg, jeg skal beklage, hvis jeg var uklar. I morgen starter jeg tidligt imod Sverige

Er netop hjemkommet med kameraet - og jeg er IKKE skuffet, det hele er i super stand (specielt det 4 kg tunge objektiv)

Han er måske fattig - nu? :smile: - De kom da noget op!

bort set fra at mit er lidt ældre (og det betyder ikke en snus) så vil jeg tro, at det er i samme stand som de to andre, jeg kan dog ikke umiddelbart dreje det imod Soft (men vil ikke "volde" det) blænden går dog fint. Glasset er på det nærmeste fejlfrit.

Og så havde sælger lige 4 andre objektiver, hvor jeg købte det ene for 100 Skr = ca 80DKkr og så 3 andre, der kommer med posten - sååå for en gangs skyld ser det ud til at jeg har gjort en god handel :smile:

Nu er det jo sådan at jeg MÅSKE vil sælge kameraet - men ikke objektivet....

Og underligt at de lister det gang på gang, men hvis det er meget større end mit, kræver det en stor bil - min lillebitte bil skal nærmest krænges over kameraet, men det kan lige præcist være der (så længe der ikke skal passagerer med..)

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom