Group statistics

Members:
165
Discussions:
208
Photos:
3

Latest photos

• Uploaded by
    Thingy
  • Uploaded by
    Thingy
  • Uploaded by
    Thingy

SkandinAPUG

Atelier kamera

Vi kan da hver især tage et eller andet med. Det er da hurtigt aftalt :smile:
Hmm
Det skal nok være et sted med god plads hvis kameraerne også skal med :smile:
mvh

Falkenberg;586764 said:
Ja, kaj får nok ikke de store problemer med at sælge kameraet igen, hvis det kommer til det. Vi havde jo fornøjelsen af at kigge nærmere på det i lørdags.

Naah, på trods af at jeg synes at det er et fedt kamera og det kunne være sjovt at prøve er jeg ikke blandt de interesserede, der må da være en mening og grænser for galskaben. Hvad ikke?....... hov stop jeg mente det jo ikke sådan :D

KajF;586890 said:
Nu er det jo sådan at jeg MÅSKE vil sælge kameraet - men ikke objektivet....

Og underligt at de lister det gang på gang, men hvis det er meget større end mit, kræver det en stor bil - min lillebitte bil skal nærmest krænges over kameraet, men det kan lige præcist være der (så længe der ikke skal passagerer med..)

Nåeh, du vil ombygge din bil og bruge objektivet fra kameraet men hvor skal filmholderne sidde?:D
Mvh

Fin kamera! Ser ut att vara i gott skick (fast bilderna är små så jag kan ha fel). Förmodligen väldigt tung att transportera... :smile: Värderingen på 4500 DKK tycker jag låter hög, dock. Särskilt med den svaga svenska kronan. :D Inte för att jag tänker bjuda - jag har ingen plats!

en skam der ikke er billeder af fronten, men grundet udseendet af det nederste af stativet, så ligner det ret meget et dansk fabrikeret kamera, kaldet NORKA (NOrdisk KAmerafabrik).

http://images.google.co.uk/imgres?i...orka+kamera&svnum=50&um=1&hl=en&safe=off&sa=N

NORKA lavede de fedeste multiformatkameraer. der er en del på fotomuseet i Herning.

hvis det er det, så er prisen ok synes jeg (men ville gerne vide om der er kassetter mm til det - ellers er det jo kun til pynt og prisen burde falde. du kan jo ringe til dem og spørge... eller skriv til dem)

Falkenberg;575011 said:
De har lige skrevet fra Lauritz.com at der medfølger en filmkassette.

jeg ville nu osse maile og spørge om det kun er objektivet der mangler på fronten.
Eller om det evt er hele frontpladen (hvilket ikke ville være for fedt, da du jo så selv skal lave en uoriginal plade til kameraet...)

kan du ikke ringe til dem?

(Gad nu godt ha' det stående her...:rolleyes:smile:

Falkenberg;575723 said:
Men det er noget dyrere. Selvom der er 5 filmholdere med. Jeg skal have fat i lauritz.com på mandag og høre nærmere om hvad der virker og ikke virker på kameraet. Om der er objektivplade eller ej. Men hvis det går til en pris omkring vurderingen så skal jeg ikke have det.

well - nu skriver jeg noget jeg nok fortryder....:rolleyes:

skulle jeg vælge mellem det på Lauritz og det på Tradera, så ville jeg til enhver tid vælge det på tradera!!!

negativstørrelsen er 12.5x16 dvs half plate, og disse filmstørrelser kan let fås i Tyskland, og de er ikke så dyre!

5 doppeltkassetter...

men men men: OBJEKTIVET!!
det er ikke "bare" et Cooke portræt objektiv! Det er et af de meget søgte COOKE "SOFT FOCUS" objektiver!!
ikke at der står noget om det på siden, men jeg kan genkende det, da jeg har et her i huset...

det er et Fantastisk objektiv - smukt og som sagt, med variabel soft focus setting. du kan vælge om du vil ha' skarpe billeder, eller hvorvidt du vil ha' en større eller mindre grad af soft focusing i billedet.
Perfekt til portrætter!!

jeg har tilmeldt mig på tradera, men ved ikke om jeg får tilsendt kode i tide..

hvis du - eller andre - beslutter jer for at byde på dette - gider du/I så ikke sige til. vil ikke overbyde, da jeg ikke "behøver" dette kamera.

eller sagt på anden måde: KØB DET falkenberg! Selv med transport, så er det, hvis prisen holder, et røverkøb!!

der er et par lidt nyere versioner af dette objektiv til salg på Ebay, med god beskrivning.. tjek det ud!

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI....m=260204388863&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=016

jealoux på forhånd!!

Falkenberg;576176 said:
Hvis det skulle interessere nogen, så gik kameraet til 2200 + salær osv. Håber det kommer til at blive brugt.

ja det må man da håbe.
2640 for sådan et stort kamera er MEGET billigt!!

ville gerne ha' det.. men har ikke plads.:D

tillykke!! SÅ billigt.

vægten skal du nok ikke helt regne med.. tror jeg ikke helt på.

(med mindre objektivet vejer 40 kg...:D)

ta' det med her til Vrå... så laver vi en "battle"...:D

fortæl - fortæl. ER det et Cooke?

Edit: fik din mail.

nu er vi TO meget heldige danskere!!!!

..og storebroderen (460mm) gik for 7700.....

edit: det tyder på at det er en samler der har købt.... eller en meget rig fotograf, da det er den samme, der har købt begge objektiver....:rolleyes:

Falkenberg;586508 said:
Så fik de også lagt et billede af fronten på. Ærgeligt at der ikke er et objektiv som dit Kaj. Lækekrt kamera du fik købt. Hvornår skal du til at bruge det ?

det skal han ikke!:tongue: jeg skal nok købe det....:D (måske)

lauritz:http://www.lauritz.com/Item/Item.as...A=3&FText=kamera&LanguageId=1#1210973EndTagRU

temmelig sikkert et Norka kamera. med spejlfront!! :smile:rolleyes:smile:

fedt til selvportrætter, men ulideligt til alm portrætter.. (folk ÆLSKER at se på sig selv...)

men fint kamera.

Gu' ve' hvorfor de bliver ved med at sætte det til salg?

KajF;586915 said:
......hvis jeg bestemmer mig for at sælge har Emil 1. ret. men ellers sender jeg dig en mail.

:D ti hi :tongue:

falkenberg: jeg tror bestemt det på Lauritz osse er et Norka kamera.
så får du måske en lille familie...

Tillykke Kaj med købet.....og det nye camera.... god tur til Sverige......
kan du ikke lige lade det stå i Vrå lidt ind i April, så jeg osse lige kan se det ?????

Niels-Erik (nu i KBH)

Det var kedeligt for mig.....Jeg skal fotografere til en stor galafest på Nakskov Gymnasium.......
Så ..... ØV....

KajF : Og så gik der lige en Taylor-Hobson Cooke Portrait Soft Focus 11E 325mm F4.5 for £565.55 = 5.695,204 Drk. Så du har da i alt fald fået dit objektiv 'ret billigt' + lige et camera med i købet.......

niels-erik

Photrio.com contains affiliate links to products. We may receive a commission for purchases made through these links.
To read our full affiliate disclosure statement please click Here.

PHOTRIO PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Ilford ADOX Freestyle Photographic Stearman Press Weldon Color Lab Blue Moon Camera & Machine
Top Bottom